به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۴۴۲۷
|
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
استاندار کهگیلویه وبویراحمد؛
کلانتری از سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان خواست که هر ۲۴ ساعت یک بار در استودیو سلامت صدا و سیما حضور یابد و گزارش شفاف و دقیقی از آخرین وضعیت بیماری کرونا را در اختیار مردم قرار دهد.

خبردنا؛ استاندار کهگیلویه وبویراحمد با قدردانی از تلاش جهادگونه و ایثارگری های کادر بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی بویژه مراکز و خانه های بهداشت و تیم سلامت در مناطق مختلف ، گفت: این استان تاکنون با انجام حدود 92درصد از جمعیت 713 هزار نفری در اجرای طرح غربالگری ویروس کرونا رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.

به گزارش"خبردنا"، حسین کلانتری در حاشیه جلسه ویدئوکنفرانس ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست رئیس جمهور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح محوری و ملی در ۱۶ مرکز که ۱۲ مرکز ۲ شیفت به صورت ۱۶ ساعته و چهار مرکز سه شیفیت و ۲۴ ساعته می باشد در حال اجراست.

وی با بیان اینکه هیچ دلیلی برای لاپوشانی و پنهان کاری مربوط به ارایه آمار متبلایان به کرونا در استان نباید وجود داشته باشد، گفت: اولویت نخست همه دست اندرکاران ، سلامت مردم و شهروندان است.

کلانتری بیان کرد: مسئولان و متولیان امر آمار مربوط به مبتلایان و فوتی ها و حتی افراد مشکوک به ویروس کرونا در استان را به طور دقیق، شفاف و به موقع اطلاع رسانی کنند.

وی اظهار داشت: دو اقدام اساسی شامل افزایش روند تست های کرونایی بویژه در ایستگاه های غرباگری در ورودی شهرها و همچنین اجرای طرح غربالگری سلامت در سطح مراکز بهداشتی برای کنترل و شکست زنجیره این بیماری، بسیار اثربخش بوده و به طور حتم خروجی این اقدام ها علاوه بر بیماریابی بیشتر در استان، به تلاش و جدیت بیشتر برای مقابله با این بیماری خواهد انجامید.

کلانتری با تقدیر از حوزه بهداشت و درمان استان بویژه پرستاران و پزشکان در خط مقدم مبارزه با این بیماری نیز گفت: پیگیری و تلاش های زیادی به عمل آمد تا حوزه پزشکی و درمانی استان که ایثارگرانه فعالیت می کنند به لحاظ تجهیزات و امکانات لازم پزشکی تامین شوند و اکنون در این خصوص دغدغه ای نداریم.

وی به هر اقدام سازنده ای برای قطع زنجیره بیماری کرونا در استان تاکید کرد و یادور شد: کنترل ترددها و افزایش غربالگری، رعایت توصیه های بهداشتی، کاهش ارتباطات اجتماعی ، توجه به پروتکل های بهداشتی، توجه به پویش در خانه بمانید، اجرای مصوبات جلسات مدیریت و کنترل کرونا در سطح ملی و استانی، استان کهگیلویه وبویراحمد را به شرایط بهتری که اکنون در کشور داریم نگه خواهد داشت و به قطع زنجیره انتقال ویروس کمک خواهد کرد.

کلانتری از سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان خواست که هر ۲۴ ساعت یک بار در استودیو سلامت صدا و سیما حضور یابد و گزارش شفاف و دقیقی از آخرین وضعیت بیماری کرونا را در اختیار مردم قرار دهد.

بر اساس یافته های جدید آزمایشگاهی شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته با ۱۰ نفر افزایش به ۹۶ مورد در کهگیلویه وبویراحمد رسید.

تعداد فوتی های ناشی از بیماری کرونا در استان نیز پنج مورد گزارش شده که به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج این افراد دارای بیماری زمینه ای و میانگین سنی آنها بالای ۶۲ سال بوده است.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
0
0
بهمئی وضعیت خراب است.. کاری کنید.. امروز چهارمین نفر قطعی شد... وقتی آمار استان آن را صفر نشان مید هند مردم هم خیالشون راحت میشه و ارتباطات را کم نمی کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
0
0
تلاش پرسنل بیمارستانی و بهداشت ودرمان ومسئولان استاندار و فرمانداری در این استان بی نظیر است خدا قوت حق نگهدارتان
نام:
ایمیل:
* نظر: