به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۴۵۲۹
|
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹
کاری که خیلی دیر انجام گرفت:
مدیر شبکه بهداشت درمان شهرستان چرام از قرنطینه شدن این شهرستان بدلیل شیوع گسترده ویروس کرونا خبرداد.

به گزارش خبردنا به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت درمان شهرستان چرام، "علی جعفری فر" گفت: با توجه اوج شیوع بیماری کرونا در سطح کشور با برگزاری جلسه اضطراری با حضور فرماندار و اعضا شورای سلامت، دستور قرنطینه کامل شهرستان  چرام  از طرف فرماندار و اعضا صادر شد.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان چرام از چهار محور ارتباطی جاده باغچه سادات به چرام ؛ باشت به چرام ؛ گچساران به چرام ؛ دهدشت به چرام وصل می باشد تمامی محورهای ارتباطی مسدود و از ورود پلاکهای غیر بومی خودداری می شود. 

به گزارش خبردنا، بیش از سه هفته از انتشار ویروس  کرونا در کشور و دنیا گذشته بود و در ورودی و خروجی شهر چرام مرکز شهرستان یک ایست بازرسی هم وجود نداشت.

ورود و خروج میهمانان نوروزی بدلیل وجود اماکن سیاحتی و زیارتی متعدد در این شهرستان برخلاف دنیا بطور عادی انجام می گرفت.

فضای ارتباطات شهری مثل سایر روزها و ماههای گذشته برخلاف سراسر شهرهای دنیا و کشور سپری می شد و " ویروس خشمگین کرونا " نیز از رها شدن این شهر در مقابله با  خود خوشحال بود.

شهرستان باشت بعنوان شهرستانی شبیه به چرام، بازرسی ها و گیت های نظارتی فعال و " حسینی فرماندار و موسوی شهردار " به همراه سایر مسوولان محلی و با مشارکت همگانی مردم، " آژیر قرمز  " را بصدا در آورده اما در شهرستان چرام انگار " کرونا " را یک " شوخی " فرض کرده بودند. 

بهرحال روزهای ترسناک با " کرونا " در حال سپری است و شهرستان چرام اکنون حدود ۲۰ بیمار مبتلای به ویروس کرونا در خود جای داده و متاسفانه یکی از اصیل ترین و اخلاق مدارترین معلم این شهرستان بدلیل این بیماری " وداع تلخ و تاسف بار " با خانواده و زادگاهش نمود. 

رسانه ها بارها از " بحران کرونایی " در کنار " چرام " تیترهای " دُرشت " نوشتند اما اینکه چرا مسوولان شهرستانی با تاخیر فراوان اقدام به قرنطینه نمودن شهر چرام کرده اند بطور حتم پاسخی دارد که بعد از اتمام این دوران " نحس"، پیگیر این تاخیرهای تعجب آور از مسوولان شهرستانی خواهیم بود.

اغلب روستانشینان " حکومت های خودمختار " تشکیل داده و از ورود غیر روستانشینان خودداری می کنند و معلوم نیست آیا بر رفتار، گفتار و کردار این " حکومت های خودمختار " نظارتی می شود یا خیر؟ و نتایج انجام چنین " قرنطینه هایی " که معلوم نیست براساس کدام " پروتکل هایی " است را هم باید در روزهای آینده در آمارهای مبتلایان به ویروس کرونا دید.

بهرحال شهرستان چرام این روزها با دردهای زیادی دست و پنجه نرم می کند و کاش مسوولان شهرستانی وقتی دیدند آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان از پنج نفر به ۱۰ نفر افزایش یافت همانند فرماندار و شهردار و مسوولان محلی شهرستان باشت برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اقدامات عملی می کردند.

حتما مسوولان شهرستان چرام می دانند که شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد بیمار مبتلا به ویروس کرونا است و بطور حتم می دانند که " سنایی " فرماندار شهرستان بهمیی بهمراه سایر مسوولان محلی این شهرستان در روزهای اولیه " بهمن ماه " ،" درب های ورودی " را بر روی همگان بستند و آمار مبتلایان به این " ویروس قاتل " اکنون تنها سه بیمار است.

شهرستان دنا و " دکتر عبدالحمید پناهی " فرماندار جوان و پرتلاش این شهرستان هم داستانی شبیه به همتایان خود در شهرستان های " باشت ، لنده و بهمیی " دارد و جالب اینکه حوزه استحفاظی شهرستان دنا شاهراه استراتژیکی ایران است.

شهرستان گچساران با وجود گستردگی آن نسبت به شهرستان چرام هم از آمار کمتری برخوردار است و حتما " خوان پایه " فرماندار آن بهمراه سایر مسوولان شهرستانی، تدابیری اندیشیده که آمارهای بیماران کرونایی آن با وجود گردش پذیر بودن آن از " چُرام " کمتر است.

البته از " علیرضا اتابک " فرماندار کهگیلویه هم نمی توان " ایراد " چندانی گرفت چرا که شرایط حوزه مدیریتی وی گسترده تر از تمامی فرمانداران گرمسیری است و البته آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان به اندازه انگشتان یک دست از شهرستان چرام بیشتر است و شاید در آینده نزدیک شاهد سبقت گرفتن آمار بیماران چرامی از کهگیلویه ای هم باشیم.

شهرستان بویراحمد و " شاهرخ کُناری " داستان متفاوتی دارد که بطور حتم در آینده نزدیک به بررسی عملکرد وی نیز خواهیم پرداخت.

سوالات زیادی اکنون در هیات تحریریه خبردنا از مسوولان شهرستان چرام در ارتباط با عملکرد آنان در زمان مبارزه با " ویروس کرونا " است اما " اکنون " ،" زمان " آن نیست و امیدواریم مسوولان این شهرستان، تدابیر ویژه ای در زمان قرنطینه برای کاهش آمارهای مبتلایان به ویروس کرونا بیندیشند.

آنچه نگارش شده بمعنای نادیده گرفتن زحمات صادقانه خدمتگزاران مردم شهرستان نبوده و حتما مردم شهرستان چرام قدردان این زحمات بوده و هستند اما کاش، تصمیمات این روزهای مسوولان شهرستانی از ابتدای " بهمن ماه ۱۳۹۸ " اجرایی می شد.

از اقدامات عزیزان مان در دستگاههای قضایی، امنیتی و انتظامی شهرستان چرام بطور ویژه تقدیر و از مسوولان این دستگاهها، خاضعانه می خواهیم " چترهای  نظارتی " خود را " گسترده تر " کنند و قطعا می دانند که " شرایط در شهرستان چرام بحرانی تر از آن هست که می دانند."

به اُمید بازگشت روزهای خوش در دنیا و ایران اسلامی. 

نام:
ایمیل:
* نظر: