به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۴۵۸۳
|
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از بهبودی 50 بیمار کرونایی خبر داد.

به گزارش خبردنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر پرویز یزدان‌پناه اظهار داشت: از ۶۷۰ بیمار مشکوک به کرونا  در بیمارستان، ۶۱۳ نفر ترخیص و هم اکنون ۵۷ نفر بستری هستند.

وی ادامه داد: از تعداد 2 هزار و ۷۰۰ نمونه اخذ شده پاسخ 2 هزار و ۱۵۰ مورد را دریافت کرده‌ایم و تعداد بیماران مثبت کرونایی در این استان به 176 نفر رسیده است.

وی افزود: تاکنون هشت مرگ در استان به دلیل ابتلا به کرونا ثبت شده است، میزان مرگ و میر کرونایی‌ها در این استان پنج درصد و  افراد فوت شده دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

وی گفت:  بیماریابی فعال، نمونه گیری از خانواده افراد بیمار، افرادی که با آنان در تماس بوده‌اند و افرادی که از شهرهای آلوده آمده‌اند، از مهمترین برنامه‌های در دستور کار است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: 98 درصد از جمعیت استان تا کنون  غربالگری شده که بالاترین درصد در کشور را داریم و همچنین  در زمینه تعداد نمونه نسبت به جمعیت پیشرو هستیم.

دکتر یزدان پناه، با توجه به اینکه  میزان پراکندگی بیماران کرونایی در مناطق مختلف استان حضور دارند،  اذعان داشت: بیشترین آمار ابتلا به کرونا در یاسوج با دارا بودن ۸۵ بیمار  و با میزان بروز ۲۳٫۷ دهم در یک‌صد هزار نفرمی باشد در کشور ۶۳ در یک‌صد هزار نفر است.

وی در پایان خواستار رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم شد و گفت: امیدوارم با نمونه گیری کافی افراد ناقل را شناسایی و شاهد ریشه کن شدن کرونا باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: