به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۴۶۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
دکتر یزدانپناه بیان کرد: باید جان همه انسان‌ها برایمان مهم باشد.پس با تردد های غیرضرور و حضور در مناطق روستایی و عشایری جان کسی را به خطر نیندازیم.

خبردنا: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: 7 مورد جدید مبتلا به کرونا در هفدهمین روز از فروردین ماه در استان شناسایی شده است که 4 نفر از شهرستان بویراحمد و 3 نفر از شهرستان باشت بوده است. این تعداد مبتلا از 192 نمونه آزمایش گرفته شده از بیماران به دست آمده است. 

به گزارش "خبردنا"؛ دکتر پرویز یزدانپناه تعداد کل بیماران مبتلا در استان را 188 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد مبتلایان جدید، 6 بیمار از خوشه های قبلی و یک بیمار از خوشه جدید شناسایی شده است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، اضافه کرد: مردم حتی الامکان‌ در خانه بمانند و فقط جهت خریدهای ضروری  از خانه خارج شوند و با پرهیز از شرکت در دور همی ها و مهمانی ها  توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: از مردم می خواهیم در صورت علامت‌دار شدن با سامانه ۴۰۳۰ تماس  گرفته و فقط در صورت لزوم و با راهنمایی کارشناسان به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

دکتر یزدانپناه بیان کرد: باید جان همه انسان‌ها برایمان مهم باشد.پس با تردد های غیرضرور و حضور در مناطق روستایی و عشایری  جان کسی را به خطر نیندازیم.

وی اضافه کرد: تقاضامندیم مردم از هرگونه دید و بازدید در طول بیماری خودداری و انجام صله رحم و عیادت از بیماران را به دوره کامل بهبودی فرد موکول نمایند زیرا بیماران پس از بهبود تا مدتی می توانند ناقل باشند.

دکتر یزدانپناه در پایان گفت: از عموم مردم خواهشمندیم جهت آگاهی از وضعیت سلامت خود به سایت salamat.gov.ir مراجعه کرده و در صورت داشتن هر گونه سوال با سامانه 4030 تماس حاصل نمایند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
0
ازجناب دکترسوال بفرمایید که چرا خوایگاه کمیته امداد را به مرکز بستری بیماران کرونایی تبدیل کرده اید بین مراکز مسکونی و پر جمعیت هیچ کس پاسخگو نیست
نام:
ایمیل:
* نظر: