به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۴۶۲۸
|
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

خبردنا:‌ رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه نمی‌توانیم برای مقابلهکرونا، شل‌کن و سفت‌کن داشته باشیم، گفت: باید تلاش کنیم خرج، مخارج و معیشت مردم را برای یک ماه تهیه کرده و نان مردم را درب منازلشان تحویل دهیم.

به گزارش خبردنا، عبدالرضا عزیزی (سه‌شنبه 19 فروردین) در جلسه علنی مجلس که با موضوع بررسی شیوع کرونا در کشور برگزار شده بود، گفت: متأسفانه کرونا به موضوعی جهانی تبدیل شده و ایران هم در زمره 7 کشور اول شیوع کرونا در دنیا محسوب شده و کشورمان را فراگرفته است.

وی با اشاره به زحمات کادر بهداشت و درمانی کشور برای مقابله با کرونا افزود: سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، نیروهای مردمی، استانداران و فرمانداران در مسیر مقابله با کرونا تلاش‌های بسیار زیادی کرده‌اند، ولی می‌توانستیم در مسیر مقابله با این ویروس عملکرد بهتری داشته باشیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه برخورد با شیوع کرونا در کشور تصریح کرد: نمی‌توانیم برای مقابله با این ویروس، شل‌کن و سفت‌کن داشته باشیم؛ به نظرم باید مثل کشور چین و برخورد قاطعی که دولت این کشور در استان ووهان داشت اقدام می‌کردیم تا بتوانیم زنجیره شیوع کرونا را در کشور از بین ببریم.

عزیزی خاطرنشان کرد: اگر چین در ووهان موفق شد، به دلیل برخورد قاطع نظامی و پرهیز از اقدامات پلیسی بود، یعنی دولت این کشور اجازه نداد که مردم چین از خانه‌هایشان خارج شوند و حتی مایحتاج آنها را به درب منازلشان بردد.

وی گفت: خیلی از افرادی که در ایران حضور دارند کارگر بوده و به نان شب محتاج هستند، لذا دولت باید به تأمین آذوقه و معیشت آنها اقدام می‌کرد و سپس از آنها می‌خواست که یک ماه در منزلشان بمانند، این در حالی است که دولت از آنها فقط می‌خواهد بیرون نیایند، این در حالی است که این دسته از اقشار مردم به نان شب خود محتاج هستند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: وقتی چین میلیارد و 400 میلیون نفری توانسته کرونا را مهار کند، چرا ما با 80 میلیون نفر نمی‌توانیم از مهار این ویروس برآئیم؟

وی خاطرنشان کرد: همه بخش‌های مختلف کشور و مردم در روز 13 فروردین متحد شده و 85 درصد مردم از منازل خود خارج نشدند، لذا می‌توانیم با اقدام قاطع این کار را توسعه دهیم؛ اگر برای مقابله با شیوع کرونا اقدام نظامی کنیم، صددرصد می‌توانیم آن را مهار کنیم.

عزیزی گفت: اگر با روش فعلی برای مهار کرونا اقدام کنیم، جامعه دچار استرس شده و عملاً مهار آن سخت خواهد شد.

وی افزود: متأسفانه هر روز بیش از 2 هزار نفر به کرونا مبتلا می‌شوند، در حالی که استمرار این وضعیت مزمن، یعنی استمرار آسیب کارخانجات از بین رفتن اشتغال و آسیب دیدن اشتغال و کاسبی‌ها و آسیب همه بخش‌های مختلف کشور و مردم، ضمن اینکه استرس زیادی هم دارد.

وی گفت: اگر به دنبال قطع زنجیره شیوع کرونا هستیم، همه قوای سه‌گانه باید فکری اساسی برای مهار کرونا کرده و از آسیب‌هایی که می‌تواند در پی این شیوع داشته باشد، جلوگیری کنیم.

عزیزی گفت: باید تلاش کنیم خرج، مخارج و معیشت مردم را برای یک ماه تهیه کرده و نان مردم را درب منازلشان تحویل دهیم.

وی گفت: پیشگیری مقدمه درمان است و هزینه آن یک‌سوم درمان است، در حالی که راندمان آن هم 11 تا 30 برابر است.

نام:
ایمیل:
* نظر: