به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۵۲۲۳
|
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴

خبردنا؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع 61 جواب دریافتی از آزمایشگاه تشخیص مولکولی یاسوج 4 مورد جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی که با احتساب این موارد، شمار مبتلایان استان به 553 نفر رسید.

به گزارش خبردنا،" دکتر پرویز یزدان پناه" افزود: این موارد جدید شامل 2 بیمار مرد در شهرستان بویراحمد، 2 بیمار مرد در شهرستان کهگیلویه هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: خوشبختانه ۶ شهر ما در مرحله کم خطر هستند ولی امکان خطر نیز وجود دارد زیرا کرونا ویروس ناشناخته است و ممکن است با ورود یک بیمار به یک منطقه، خیل عظیمی از جمعیت را آلوده نماید.

دکتر یزدانپناه با اشاره به بازگشایی مساجد عنوان کرد: زمان حضور در مساجد برای نمازگزاران و نمازهای یومیه نیم‌ساعت است و پس از آن افراد باید مساجد را ترک کنند.

دکتر یزدانپناه عنوان کرد: نمازگزاران باید با نایلون جهت کفش ها ، دستکش و ماسک وارد مسجد شوند، در مساجد دارای صحن رو باز، اولویت اقامه نماز در این مکان ها است.

وی ابراز داشت: توزیع نذورات ممنوع بوده و کلیه نمازگزاران وسایلی چون چادر، مهر و تسبیح شخصی خود را به همراه داشته باشند.

وی اذعان داشت: در مصلاها و مساجد وسایل مشترکی بین افراد توزیع نخواهد شد و پس از پایان نماز نیز خادمین باید محیط و وسایل مورد استفاده را ضدعفونی نمایند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مردم فکر نکنند وضعیت عادی است و با اعلام سفیدی، خطری وجود ندارد. ممکن است با یک جرقه و بی دقتی کوچک، جمعیت وسیعی در آتش کرونا بسوزند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: