به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۵۲۷۳
|
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
در نخستین نشست شورای آموزش وپرورش استان در سال جدید:
زارع پور تصریح کرد: بازگشایی با رعایت مقررات وقواعد بهداشتی انجام وضدعفونی کردن فضا‌های مستلزم مشارکت دانشگاه علوم پزشکی است.
خبردنا: مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس این استان برای رفع اشکال دانش آموزان از ۲۷ اردیبهشت بازگشایی می‌شوند.

به گزارش"خبردنا"، «هادی زارع پور» در نخستین نشست شورای آموزش وپرورش استان در سال جدید افزود: بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات کرونایی شامل تمامی مدارس ابتدایی ومتوسطه استان از ۲۷ اردیبهشت به مدت یکماه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پیش دبستانی و استثنایی شامل نمی‌شود، اظهارکرد: بازگشایی با هدف ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزانی است که در این مدت نتوانستند از روش‌های مجازی، شاد و یا آموزش سیما استفاده کنند وهمچنین استفاده از فرصت فراهم شده بصورت داوطلبانه برای تمامی دانش آموزان وهیچ‌گونه اجباری برای حضور در کلاس وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به استمرار آموزش‌های شبکه‌های سیما و شاد خاطرنشان کرد: امتحانات در فاصله زمانی ۱۷ خرداد تا ۱۶ تیرماه برگزار وکلاس‌های رفع اشکال برای پایه داوزدهم تا دهم خرداد ادامه دارد.

زارع پور تصریح کرد: بازگشایی با رعایت مقررات وقواعد بهداشتی انجام وضدعفونی کردن فضا‌های مستلزم مشارکت دانشگاه علوم پزشکی است.

وی ادامه داد: تاکنون ۹۸درصد مدیران مدارس و ۴۸درصد دانش آموزان متصل به شاد و آموزش‌های مجازی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: براساس تصمیمات استان با توجه به تعطیلی شهریه مدارس غیردولتی بنا به شرایط استمرار کلاس از ۱۰تا۳۰درصد ودر مراکز پیش دبستانی از ۱۰تا۴۰درصد تخفیف ارائه می‌شود.

همچنین حسین کلانتری، استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: حضور دانش آموزان در مدارس به هیچ وجه اجباری نیست وصرفاً برای رفع اشکال وحتی الامکان حضور به همراه یکی از اولیاء وجود دارد تا پس از رفع اشکال مدرسه را ترک کنند.

وی افزود: برای اینکار ضرورت دارد محیط آموزشی کاملاً آماده ودستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

کلانتری اظهارکرد: برای بازگشایی مدارس کمیته مربوطه در فرمانداری‌ها سریعاً تشکیل واز تمامی ظرفیت‌ها بویژه برای ضدعفونی کردند مراکز آموزشی استفاده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی به گونه‌ای برنامه ریزی شود که دستکش و ماسک رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: