به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۵۵۲۱
|
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
وی از دستگاه‌های اجرایی، نیرو‌های بسیج، مردم و دوستداران محیط زیست تقاضای کمک کرد و از هم استانی‌ها خواست به هر طریقی که می‌توانند به یاری طبیعت خائیز بشتابند.
خبردنا؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خواستار کمک‌های مردمی به ویژه اهالی ۸ روستای نزدیک به ضلع شمالی منطقه حفاظت شده خائیز، بخشداران مرکزی، دهیاران و نیرو‌های مردمی بسیج برای مهار آتش شد و گفت: هم اینک بدلیل وسعت آتش، کمبود نیروی انسانی و امکانات دامنه حریق در حال گسترش است.

به گزارش"خبردنا"، سید اسدالله هاشمی اظهار داشت: حوالی ساعت ۱۹ روز گذشته تاکنون بخشی از جنگل‌های ضلع شمالی منطقه حفاظت شده خائیز دچار حریق شده است.

وی افزود: به محض اطلاع از وقوع این آتش سوزی محیط بانان شهرستان کهگیلویه به همراه تعدادی از قرق بانان منابع طبیعی برای مهار آتش اعزام شدند، اما بدلیل وسعت آتش، کمبود امکانات و نیروی انسانی دامنه حریق درحال گسترش است و آتش سوزی همچنان در حال پیش روی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به منظور مهار آتش نیازمند نیروی انسانی و تجهیزات لجستیکی هستیم و هماهنگی‌های لازم با سایر شهرستان‌های همجوار برای پشتیبانی نیرو و امکانات در حال انجام است.

هاشمی بیان کرد: وزش باد شدید، صعب العبور بودن، وسعت زیاد منطقه و پراکندگی زیاد علوفه‌های مرتعی، در کنار کمبود نیروی انسانی و تجهیزات پشتیبانی در مهار نشدن و کنترل حریق نقش بسزایی دارند.

وی از دستگاه‌های اجرایی، نیرو‌های بسیج، مردم و دوستداران محیط زیست تقاضای کمک کرد و از هم استانی‌ها خواست به هر طریقی که می‌توانند به یاری طبیعت خائیز بشتابند.

منطقه حفاظت شده خاییز با مساحتی بالغ بر ۳۳ هزارو ۳۸۵ هکتار طی مصوبه شماره ۱۶۳ مورخ ۲۳/‏۱۰/‏۷۷‬ شورای عالی حفاظت محیط زیست در ردیف مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر: