به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۵۶۰۲
|
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
استاندار خبر داد؛
وی گفت: مسبب یا مسببان آتش‌سوزی باید در اسرع وقت شناسایی و با آن‌ها برخورد شدید شود.

خبردنا؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با دستور شهردار تهران، نیرو‌های تخصصی آتش‌نشانی و تجهیزات شهرداری این شهر برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد اعزام می‌شوند.

به گزارش "خبردنا"، حسین کلانتری در جمع خبرنگاران از اعزام نیرو‌های تخصصی آتش‌نشانی و تجهیزات شهرداری تهران برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار داشت: این نیرو‌ها در قالب ۶ تیم عملیاتی تخصصی به مهار آتش‌سوزی‌ها کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه در روز‌های گذشته در پی آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد با مقامات لشکری و کشوری از جمله شهرداران تهران رایزنی‌های زیادی صورت گرفت و از آن‌ها درخواست کمک کردیم، افزود: حناچی شهردار تهران از این درخواست ما استقبال کرده و دستور کمک و اعزام نیرو و تجهیزات به استان را صادر کرد.

استاندار کهگیلویه و‌بویراحمد عنوان کرد: در آینده‌ای نزدیک تجهیزات و امکانات پیشرفته اطفای حریق وارد استان می‌شود که می‌توان از این تجهیزات و امکانات برای مهار آتش در نقاط مختلف استان به‌ویژه در نقاط صعب‌العبور استفاده کرد.

کلانتری از اجرای برنامه کوتاه‌مدت در استان کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها خبر داد و ابراز کرد: در این راستا آماده‌سازی ۳۰۰ نیروی آموزش‌دیده و مجهز در دستور کار قرار گرفته که حتی می‌توانیم از این نیرو‌ها برای امدادرسانی و کمک به اطفای حریق در سایر استان‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در آتش‌سوزی‌های اخیر حدود ۱۰۰ هکتار از جنگل‌های خائیز آسیب دید که از این میزان ۴۰ هکتار دچار آسیب جدی شده است گفت: مسبب یا مسببان آتش‌سوزی باید در اسرع وقت شناسایی و با آن‌ها برخورد شدید شود.
 
گفتنی است؛ اين مهم با پيشنهاد و پيگيري هاي ويژه سيد مجتبي تقوي نژاد معاون مركز اطلاع رساني شهرداري تهران نهايي شد كه خبردنا وظيفه خود مي داند از اين عزيز هم استاني تقدير و تشكر نمايد.
نام:
ایمیل:
* نظر: