به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۵۷۲۱
|
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
خبردنا: سخنگوی قوه قضاییه از دستگیری قاضی منصوری در رومانی خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی در حاشیه مراسم معرفی رییس جدید سازمان زندان‌ها درباره دستگیری قاضی منصوری گفت: این فرد در رومانی دستگیر شده است، اما به دلیل شیوع کرونا، چون هیچ پروازی انجام نشده فعلا به ایران آورده نشده است.

گفتنی است در جلسه اول دادگاه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و همدستانش که روز یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ برگزار شد، نماینده دادستان تهران، گفت: متهم ردیف نهم غلامرضا منصوری (قاضی وقت اجرایی لواسان) که از کشور متواری شده است به دریافت رشوه بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو متهم است.

پس از مطرح شدن نام قاضی منصوری در دادگاه، او در پیامی ویدیویی اعلام کرد که قصد بازگشت به کشور را دارد. ولی تا پیش از دستگیری نسبت به این کار اقدام نکرد.
 
نقش قاضی منصوری در پرونده اکبر طبری

منصوری قاضی است که ضمن دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه هم اکنون از کشور گریخته و متهم ردیف نهم پرونده فساد‌های اکبر طبری شناخته می‌شود.

منصوری که در زمان وقوع جرایم به عنوان قاضی وقت اجرای لواسان فعالیت داشت، برای مشارکت در اقدامات غیرقانونی خود از حسن نجفی متهم ردیف دوم پرونده مبلغ ۵۰۰ هزار یورو به عنوان رشوه دریافت کرده است.

یک روز پس از برگزاری نخستین جلسه دادگاه طبری و ۲۱ متهم دیگر، سیدابراهیم رییسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه به دادستان کل کشور و معاون بین‌الملل قوه قضاییه دستور داد که «استرداد متهمان متواری پرونده‎های مفاسد اقتصادی» را پیگیری کنند و ساعاتی پس از انتشار خبر این دستور رییس دستگاه قضایی، بازپرس منصوری با انتشار ویدیویی مدعی شد که برای دفاع از خود به ایران بازمی‌گردد.

این بازپرس خبرساز در این ویدیو گفت که تنها چند روز پیش از صدور کیفرخواست، از اتهامات علیه خود مطلع شده و پس از آن، از وکیلش خواسته تا با مراجعه به دادگاه اعلام کند که با باز شدن مرز‌ها به کشور بازمی‌گردد.

متهم ردیف نهم پرونده اکبر طبری، با بیان اینکه مرز‌ها همچنان بسته‌اند و هر چه تلاش کرده نتوانسته مسیری برای بازگشت به کشور پیدا کند، گفته است که روز سه‌شنبه به سفارت جمهوری اسلامی مراجعه می‌کند تا مقدمات بازگشتش به ایران و متعاقبا حضور در جلسه بعدی دادگاه و دفاع از اتهامات وارده فراهم شود.

اگرچه منصوری در این ویدیو اشاره‌ای به علت و زمان خروجش از کشور نکرده و همچنین نگفته هم‌اکنون در کدام کشور خارجی ساکن است، اما برخی منابع خبری داخل کشور، از حضور بازپرس متهم در کشور آلمان خبر دادند. همچنین همزمان با روز برگزاری جلسه نخست دادگاه طبری، برخی کاربران توییتر نیز مدعی شدند که بازپرس غلامرضا منصوری در کلینیک دکتر سمیعی در شهر هانوفر آلمان بستری است؛ و حالا خبر رسیده که او در رومانی دستگیر شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: