به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۵۸۴۵
|
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۲
رییس کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در روز سه‌شنبه ۳ تیرماه که ساعاتی از جلسه گذشته بود و کمیسیون با توجه به اظهارات دو طرف، مستندات و مدارک و گزارش دقیق و کارشناسی کمیته ۴ نفره در حال تصمیم‌گیری نهایی بود، نامه‌ای از سوی آقایان کریمی، شاکری و نجابت از نمایندگان که مخالف بودند به دست اینجانب رسید.
خبردنا: رییس کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی بااشاره به روند بررسی اعتبارنامه تاجگردون گفت: همانطور که قبلا گفتم به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کردیم تا حق‌الناس و حق‌الله بر گردنمان نباشد.

به گزارش "خبردنا"، علی اصغر خانی، رییس کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی، در رابطه با روند بررسی اعتبارنامه تاجگردون در توئیتر نوشت: پرونده آقای تاجگردون در روز چهارشنبه ۲۱ خرداد از هیئت رئیسه به کمیسیون تحقیق ارجاع و اولین جلسه کمیسیون تحقیق ساعت ۱۴ روز یکشنبه ۲۵ خرداد برگزار شد. مقرر شد برای روز دوشنبه ۲۶ خرداد معترضان و آقای تاجگردون در جلسه کمیسیون تحقیق حاضر شوند. در این جلسه که عصر دوشنبه برگزار شد ۴ نفر از معترضان حضور یافتند که ۳ نفر از ان‌ها صحبت‌های خود را بیان کردند. بعد از آن‌ها هم آقای تاجگردون به ۷ بند مطرح شده از سوی معترضان پاسخ دادند.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: در همین جلسه تصمیم گرفته شد دو طرف روز شنبه ۳۱ خرداد مستندات خود را به کمیسیون تحقیق ارائه کنند که آقای تاجگردون در تاریخ تعیین شده و آقایان مخالف تایید اعتبارنامه در روز یکشنبه ۱ تیر مدارک خودشان را ارائه کردند. از دیگر تصمیمات جلسه روز دوشنبه ۲۶ خرداد تعیین یک کمیته ۴ نفره بود. این کمیته ۴ نفره با مسئولیت آقای میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز برای بررسی‌های بیشتر و دقیق‌تر در فرصت موجود جلساتی را با وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و شورای نگهبان برگزار کردند و گزارش کامل و جامعی از سوی این کمیته تهیه شد.

خانی در ادامه این توئیت نوشت: در همین مدت تعدادی از نمایندگان نیز از دو طرف (موافق و مخالف) به بنده مراجعه و صحبت و نظراتشان را بیان کردند. همچنین افراد مختلف دیگری به جز نمایندگان یعنی خارج از مجلس که موافق و یا مخالف بودند نیز در این مدت تلفنی و یا حضوری با بنده صحبت داشتند. همه این صحبت‌ها را با دقت شنیدم و مواردی را هم دقیق بررسی کردم. به همه دوستان چه نمایندگان و چه بیرون از مجلس گفتم: کمیسیون براساس مستندات و مدارک معتبر و کار کارشناسی دقیق تصمیم می‌گیرد و در این گفتگو‌ها و مکالمات به احدی نگفتم که آقای تاجگردون را رد یا تایید می‌کنیم!

رییس کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در روز سه‌شنبه ۳ تیرماه که ساعاتی از جلسه گذشته بود و کمیسیون با توجه به اظهارات دو طرف، مستندات و مدارک و گزارش دقیق و کارشناسی کمیته ۴ نفره در حال تصمیم‌گیری نهایی بود، نامه‌ای از سوی آقایان کریمی، شاکری و نجابت از نمایندگان که مخالف بودند به دست اینجانب رسید. در این نامه تقاضای وقت بیشتر برای صحبت داشتند. نامه را در جلسه قرائت کردم و با توجه به اینکه وقت قانونی برای بررسی پرونده طبق آئین‌نامه داخلی قابل تمدید نبود، درخواست مورد موافقت اعضا قرار نگرفت.

خانی در پایان اظهار کرد: پس از جمع‌بندی کامل، کمیسیون وارد رأی‌گیری و اعتبارنامه تاجگردون تایید شد؛ لذا ما براساس مستندات و شواهد و گزارشات کارشناسی دقیق تصمیم گرفتیم و شایسته نیست که شاهد بداخلاقی و حاشیه‌سازی در این موضوع باشیم. همانطور که قبلا گفتم به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کردیم تا حق‌الناس و حق‌الله بر گردنمان نباشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: