به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۵۸۴۶
|
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۸
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد:
یزدان‌پناه افزود: در شهرستان لنده میانگین شیوع بیماری ۳۶۲ نفر در یک صد هزار نفر، در باشت ۲۹۵ نفر در یک صد هزار نفر، در چرام ۲۸۳ نفر در یک صد هزار نفر و در گچساران ۲۵۵ نفر در یک صد هزار نفر است.
خبردنا: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهرستان‌های چرام و گچساران در وضعیت نارنجی و پرخطر بیماری کرونا قرار گرفته‌اند، گفت: هم‌اکنون، میانگین شیوع بیماری در چهار شهرستان استان از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش "خبردنا"، پرویز یزدان‌پناه در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تاکنون، تعداد مراجعات سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی استان حدود ۳۸ هزار نفر و مجموع افراد بستری در بیمارستان‌های استان دو هزار و ۲۲۰ نفر بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مجموع افرادی که از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند دو هزار و ۱۲۰ نفر بودند، افزود: هم‌اکنون تقریبا روزانه ۳۷ نفر در بیمارستان‌های استان بستری یا ترخیص می‌شوند.

یزدان‌پناه با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۰۰ بیمار مشکوک یا قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: تعداد بیماران بستری کرونایی ۳۲ نفر بوده و پنج بیمار کرونایی نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی با بیان اینکه ۹۸۸ بیمار کرونایی استان تاکنون به طور کامل بهبود یافته‌اند، عنوان کرد: شهرستان بویراحمد بیشترین موارد مثبت را دارد و پس از آن گچساران، کهگیلویه، چرام، لنده، بهمئی و باشت بیشترین بیماران کرونایی را دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امروز از ۱۸۸ نمونه دریافتی، درصد موارد مثبت ۱۳ درصد بوده که ۵۰ درصد موارد مثبت مربوط به شهرستان بویراحمد و تعدادی نیز مربوط به باشت و بهمئی بوده است.

یزدان‌پناه در رابطه با وضعیت شهرستان‌های استان ابراز کرد: گچساران و چرام در وضعیت نارنجی و پرخطر هستند، بویراحمد در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت سفید قرار دارند.

وی با بیان اینکه درصد نمونه‌های مثبت نسبت به قبل از ۱۰ خرداد در استان افزایش یافته، گفت: با توجه به اینکه استان‌های مجاور همه در وضعیت قرمز یا در مرحله هشدار قرار دارند این احتمال وجود دارد که وضعیت استان ما هم قرمز شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با این حال، تاکنون موارد علامت‌دار نیازمند بستری از توان ما خارج نشده‌اند و تعداد موارد متوسط از ۱۰ خرداد به بعد به طور میانگین به ۳۲ نفر در روز رسیده و تعداد موارد بستری در آی. سی. یو به پنج نفر رسیده است.

یزدان‌پناه بیان کرد: با وجود افزایش تعداد موارد مثبت در استان، هنوز به وضعیت قرمز نرسیده‌ایم، اما در وضعیت هشدار هستیم و اگر راه‌حل‌هایی برای کنترل نداشته باشیم وارد وضعیت قرمز می‌شویم.

وی با بیان اینکه میانگین شیوع بیماری در استان تقریبا ۲۲۰ نفر در یک صد هزار نفر جمعیت است، ابراز کرد: هم‌اکنون بیشترین شیوع را در شهرستان لنده داریم و شهرستان‌های باشت، چرام و گچساران در رده‌های بعدی بیشترین میزان شیوع قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم‌اکنون، میانگین شیوع بیماری در چهار شهرستان لنده، باشت، چرام و گچساران از میانگین کشوری بالاتر است.

یزدان‌پناه افزود: در شهرستان لنده میانگین شیوع بیماری ۳۶۲ نفر در یک صد هزار نفر، در باشت ۲۹۵ نفر در یک صد هزار نفر، در چرام ۲۸۳ نفر در یک صد هزار نفر و در گچساران ۲۵۵ نفر در یک صد هزار نفر است.

وی با بیان اینکه میزان شیوع بیماری در سایر شهرستان‌های استان کمتر است و دنا با ۱۱۳ نفر در یک صد هزار نفر کمترین میزان شیوع را دارد، گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان همچنان همان ۱۳ نفر است که ۱۲ نفر بیماری زمینه‌ای داشتند.

یزدان‌پناه بیان کرد: شاخص نمونه‌های مثبت ما از دهم خرداد به بعد به ۲۰ درصد رسیده این در حالی است که در کشور به طور میانگین ۱۴ درصد نمونه‌ها مثبت است.
نام:
ایمیل:
* نظر: