به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۵۸۴۷
|
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۸
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:
وی تصریح کرد: سیر بیماری در استان ما یک سیر توام با شوک و ریسک بالا نبوده و سیر قابل قبول و متناسب با ظرفیت و داشته‌های نظام درمان ما بوده و نظام درمان ما تاکنون در زمینه مدیریت این بیماری درمانده نشده است.
خبردنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اهمیت افزایش امکانات و تجهیزات بیمارستانی در استان برای مقابله با بیماری کرونا، گفت: بازار استان هم باید از ماسک ارزان‌قیمت اشباع شود.

به گزارش "خبردنا"، حسین کلانتری در نشست اضطراری ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در تماس ویدئو کنفرانس با فرماندار شهرستان گچساران، اظهار داشت: مهم‌ترین عوامل گسترش بیماری کرونا، تجمعات است و مهم‌ترین تجمعات هم مراسمات عروسی، تشییع‌جنازه، تدفین و تالار‌ها هستند و باید اقداماتتان را در این حوزه سازمان‌دهی کنید.

وی افزود: در انجام هر اقدامی که می‌تواند به کاهش سرعت انتشار بیماری کمک کند از شما حمایت می‌کنیم و شما باید اماکن پرریسک را وادار به رعایت پروتکل‌های‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک کنید و تعزیرات نیز با واحد‌های صنفی که این پروتکل‌ها را رعایت نکنند، برخورد کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اختیارات قانونی دارید و باید برنامه‌ریزی منظمی برای کنترل بیماری داشته باشید، گفت: در بازدیدی که از شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه داشتم، بی‌خیالی، بی‌تفاوتی و ساده‌انگاری ناشی از اینکه که انگار کرونا تمام شده است را احساس کردم.

کلانتری بیان کرد: به گفته متخصصان و کارشناسان، حداقل تا یک سال و یک سال و نیم آینده باید با کرونا زندگی کنیم که خیلی هم کار دشواری نبوده و کافی است افراد از ماسک استفاده کرده و در تجمعات حضور پیدا نکنند.

وی عنوان کرد: همکاری مردم در مرحله نخست شیوع بیماری کرونا خوب بود، اما در این مرحله که برخی بازگشایی‌ها شکل گرفت، با این بازگشایی‌ها خیلی‌ها تصور کردند که کرونا تمام شده، در حالی که متخصصان معتقدند که کرونا خطرناک‌تر شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در تماس ویدئوکنفرانس با فرماندار شهرستان لنده هم با تاکید بر استفاده از ظرفیت علما، نخبگان، روحانیون و اصحاب رسانه برای دعوت مردم به همکاری، گفت: دستورالعمل‌های ستاد ملی یک سری اختیارات دارد که شما می‌توانید از همه ظرفیت‌های ستاد ملی برای کنترل بیماری استفاده کنید و ما از این اقدامات حمایت می‌کنیم.

کلانتری با بیان اینکه باید تلاش کنیم ارتباط‌مان را با بدنه جامعه افزایش دهیم و طوری مدیریت کنیم که در این شرایط با یک پیک خطرناک و پرهزینه روبرو نشویم، ابراز کرد: با همراهی مردم، آمار مرگ و میر در استان ما پایین بوده، اما اگر کنترل نکنیم و اوضاع پیچیده شود، ممکن است شاهد مرگ صد‌ها نفر باشیم و حتی ظرفیت بیمارستان‌های ما جوابگو نباشد.

وی با تاکید بر اینکه باید همپوشانی و هماهنگی خوبی شکل بگیرد تا وضعیت ما به سمت قرمز پیش نرود و لازم است از روش‌های جدید اطلاع‌رسانی و آگاه کردن مردم استفاده کنیم، عنوان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان‌دهی جدیدی در حوزه اصحاب رسانه و فضای مجازی برای آگاهی‌بخشی عمومی شکل دهد تا با کمک این مجموعه بتوانیم گام‌های بهتری برداریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سیر بیماری در استان ما یک سیر توام با شوک و ریسک بالا نبوده و سیر قابل قبول و متناسب با ظرفیت و داشته‌های نظام درمان ما بوده و نظام درمان ما تاکنون در زمینه مدیریت این بیماری درمانده نشده است.

کلانتری گفت: برای افزایش ورود تجهیزات و تخت‌های آی. سی. یو به استان تلاش می‌کنیم تا بتوانیم شهرستان کهگیلویه که نقطه ثقلی برای شهرستان‌های چرام، لنده، گچساران و بهمئی است را به لحاظ امکانات تجهیز کنیم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون همه مناطق و استان‌های اطراف کهگیلویه و بویراحمد زرد و قرمز هستند، اضافه کرد: این بیماری کودک و پیر و جوان نمی‌شناسد به طوریکه حدود یک صد کودک خردسال در یکی از استان‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند، با این حال گروه‌های پرریسک مانند بیمار‌های زمینه‌ای و افراد با سن بالای ۶۰ سال باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید زیرساخت‌های درمانی را تقویت کرده و حداقل برای تا یک سال آینده در این زمینه پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهیم، گفت: علوم پزشکی در رابطه با نیروی انسانی، زیرساخت‌ها و تخت‌های بیمارستانی و تجهیزات گزارش جامعی تهیه کند تا از طریق مسئولان کشوری برای جذب امکانات جدید رایزنی کنیم.

کلانتری با تاکید بر اینکه باید از تولید ماسک ارزان‌قیمت حمایت کنیم و راه‌های ورود ماسک به استان تسهیل شود، عنوان کرد: بازار استان باید از ماسک ارزان‌قیمت اشباع شود، زیرا هم‌اکنون ماسک مهم‌ترین ابراز در اختیار مردم برای پیشگیری از کرونا است.

وی بر بررسی مجدد مراکز نگهداری قرنطینه‌ای، توجه به گروه‌های پرخطر و آسیب‌پذیر، نظارت دوره‌ای بر سرای سالمندان، زندانیان و خوابگاه‌ها تاکید و بیان کرد: وضعیت بیماران بستری شده به‌ویژه بخش آی. سی. یو کاملا کنترل شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استفاده از ماسک و لوازم ضدعفونی و پیشگیری در همه دستگاه‌ها و ادارات الزامی است، گفت: بانک‌ها، نهاد‌های حمایتی و شهرداری‌ها از اماکن پرتردد هستند که باید بیشتر به این موضوع توجه داشته باشند.

کلانتری الکترونیکی کردن خدمات و فعال کردن ایستگاه‌های آموزشی و مراکز هشداردهنده را با کمک هلال احمر ضروری عنوان کرد و افزود: بسیاری از مطب‌های پزشکان، نوبت‌ها را الکترونیکی و تلفنی کرده‌اند که باید از آن‌ها تجلیل شوند، اما به مطب‌هایی که رعایت نکردند تذکر داده شود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
منصف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
0
وقتی با خیال راحت مردم را به نماز جمعه که شلوغ ترین تجمع مردمی است باید مردم بی خیال باشند
نام:
ایمیل:
* نظر: