به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۵۸۵۷
|
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
مسوولان ستاد کرونا تدبیر ویژه ای بیندیشند؛
بیشترین آمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد از زمان شیوع این بیماری تاکنون، امروز ثبت شد تا به نوعی آژیر خطر کشیده شود.

خبردنا: با شیوع بیماری کرونا در کشور، دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در کمترین زمان ممکن اقدام به برگزاری نشست ستاد  مبارزه با شیوع این بیماری کرد و با حضور مسئولان و متولیان امر تصمیم لازم برای مدیریت این موضوع اتخاذ شد و البته نباید همکاری و مشارکت مردم در این زمینه نادیده گرفته شود.

به گزارش خبردنا، با ابلاغ و اجرایی کردن برنامه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نحو احسن و کارشناسی شده توسط دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شیوع بیماری به نوعی جلوگیری شده بود تا جایی که در بسیاری از شاخص‌ها از میانگین کشوری وضعیت بهتری داشتیم.

اما با کاهش تعامل و همکاری مردم در زمینه عمل به توصیه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت برای مبارزه با شیوع بیماری کرونا این روزها شاهد وضعیت قرمز کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد و امروز آمار بیشترین بیماران کرونایی در این دیار ثبت شده است که در صورت ادامه این روند و عدم رعایت کردن مردم وضعیت بدتری را در پیش‌رو خواهیم داشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از بستری شدن 38 بیمار مبتلا به کووید 19 در هشتمین روز از تیرماه 99 در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: تاکنون یک هزار و 39 بیمار کرونایی در استان بهبود یافته‌اند.

پرویز یزدان‌پناه افزود: پاسخ 278 نمونه از آزمایشگاه‌های سلولی مولکولی یاسوج دریافت شد که امروز بیشترین آمار مبتلایان  را از زمان   شروع  بیماری در استان داشتیم، ادامه داد: بیشترین موارد مثبت در چرام با 46 درصد، گچساران 24 درصد، کهگیلویه 22 درصد وهشت درصد باقیمانده مربوط به  شهرستان‌های بویراحمد، دنا و لنده است.

وی تاکید کرد: در یک ماه اخیر شاهد برگزاری تجمعات گسترده از جمله جشن‌های عروسی، مراسم ترحیم و تدفین بوده‌ایم که بدون شک این وضعیت در افزایش بیکاران کرونایی بی تاثییر نبوده و ادامه این روند می‌تواند فاجعه آفرین باشد.

یزدان‌پناه از بستری شدن 4 بیمار کرونایی در بخش آی سی یو خبر داد و گفت: ضروری است مردم بیش از پیش مراقب خود باشند و با سهل انگاری، سلامت خود و جامعه را به خطر نیاندازند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: ضروری است مردم در زمان حضور در فروشگاه‌ها و اماکن عمومی ضمن رعایت نکات بهداشتی به شدت مراقب حفظ فاصله مناسب از افراد باشند و پس از بازگشت به منزل نیز دست‌ها و وسایل خود را ضد عفونی کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: