به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۵۸۶۰
|
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:
وی با اشاره به صدور رأی عضو شورای شهر دوگنبدان و همدستانش به اشد مجازات، تاکید کرد: چندین شهرداری دیگر استان نیز در دستور کار است و به زودی برای آن‌ها نیز رأی صادر خواهد شد.

خبردنا: رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست با دانشجویان گفت: در اتاق رئیس قوه قضائیه به روی همه افراد باز است و کسانی که در خصوص مسائل و مشکلات موجود هشدار دهند حمایت خواهند شد.

به گزارش خبردنا، حسن نگین تاجی افزود: دادگستری استان رویه علمی و اقتصادی را در پیش روی خود قرار داده و به عنوان نمونه ۲۰ عنوان دعوا به ۲۰ قاضی نخبه و متخصص داده شده تا بر روی این مسائل کار شود.

وی تصریح کرد: همچنین در کارگروه‌های مختلف از جمله کارگروه اقتصادی از ظرفیت نخبگان و اساتید دانشگاه استفاده خواهد شد و با همیاری آن‌ها تاکنون مشکل افزون بر ۵۰ واحد اقتصادی راکد رفع شده است.

نگین تاجی ابراز داشت: دومین اولویت دستگاه قضایی استان، بحث احقاق حقوق عامه بوده که به طور نمونه بحث رفع تصرفات و جلوگیری از زمین خواری از مصداق این امر است.

وی گفت: به منظور پیشگیری از هر گونه رانت از این پس تمامی واگذاری‌ها در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد با اجازه دادگستری صورت خواهد گرفت و در این مدت هفت ماهه 280 هکتار از اراضی ملی از دست سودجویان آزاد شده است.

نگین تاجی از مردم خواست به محض اطلاع از هر گونه تعرض و زمین خواری و موارد مشابه موارد را سریعاً به دستگاه قضا اطلاع دهند.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عدالت اجتماعی زمانی محقق می‌شود که قانون به موقع و صحیح اجرا شود، گفت: استخدام‌های بی ضابطه پیگیری می‌شود و به جد با این مهم نیز برخورد می‌شود به عنوان نمونه در خصوص استخدام کارگران در بیمارستان شهید جلیل یاسوج، کیفر خواست مدیر مربوطه صادر شده است.

وی با اشاره به صدور رأی عضو شورای شهر دوگنبدان و همدستانش به اشد مجازات، تاکید کرد: چندین شهرداری دیگر استان نیز در دستور کار است و به زودی برای آن‌ها نیز رأی صادر خواهد شد.

نگین تاجی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به زودی در بحث اجاره نامه‌ها هم ورود خواهیم کرد و قانون‌هایی در این خصوص در حال تصویب است که به صاحب خانه‌ها اجازه نخواهد داد که از یک میزان مشخص نرخ را سالانه بالاتر ببرند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: