به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۵۹۷۶
|
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱

خبردنا: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: متاسفانه امروز یک بیمار کرونایی هم استانی با سابقه بیماری آسم فوت نمود و شمار فوت شدگان کرونای استان به ۲۴ نفر رسید.

به گزارش خبردنا؛ دکتر پرویز یزدان پناه افزود: در هفدهمین روز از تیرماه ، ۶۱ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ بیمار نیز در بخش آی سی یو بيمارستان‌هاي استان بستري مي باشند، اذعان داشت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون هزار و ۴۴۵ مورد گزارش شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: امروز ۱۵۹ جواب تست كرونا از آزمايشگاه سلولي مولكولي ياسوج دریافت شدكه موارد و درصد مثبت مانند روزهاي قبل افزايش يافته است و حدود ۷۴ درصد موارد مثبت مربوط به شهرستان های گچساران و كهگيلويه و مابقی موارد در بويراحمد، چرام، باشت و لنده شناسایی شدند.

وی استفاده از ماسك، رعايت فاصله گذاري فيزيكي، رعايت بهداشت فردي مانند شست و شوي مكرر دست ها ،رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي، عدم مسافرت به استان هاي مجاور كه همه در وضعيت قرمز و يا هشدار هستند ، عدم حضور در تجمعات، عدم حضور در ادارات، نهادهاي اقتصادي و مراكز بهداشتي درماني بجز در موارد ضروري را از اقدامات مهم در پیشگیری از ابتلا به این بیماری عنوان کرد.

دکتر یزدان پناه یادآور شد: مردم نباید تصور کنند که با زدن ماسک احتمال ابتلا به این بیماری کاملا از بین می رود و برای کنترل و پیشگیری از کرونا باید همه توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: