به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۱۸
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
خبردنا : " عبداله خان ضرغام پور " و خسرو بویراحمدی " در سال 1331 در تلگرافی به دکتر مصدق از وی حمایت و اعلام وفاداری خود را رسما به وی ابلاغ کرده اند .

به گزارش " خبردنا " ، سند مکتوب زیر که در کتاب " تاریخ سیاسی کهگیلویه " بقلم دکتر " مصطفی تقوی مقدم " آمده نشان دهنده این مطلب است :

در این سند تاریخی آمده :

جناب آقای دکتر محمد مصدق نخست وزیر محبوب ملی در این موقع که دولت آنجناب بنای طرقی و تعالی به مملکت ایران شب و روز فداکاری می کند گروهی از عمال سر سپرده استعمار نغمه خیانت و اخلال را در نظم کشور آغاز کرده که مانع اصلاح های کشور شود.

 ایل بویراحمد و کوگیلویه همان طوریکه در بدو نهضت ملی به رهبری آن پیشوای محبوب تا آخرین درجه فداکاری با برادران محترم قشقایی پشتیبان بوده اکنون هم دوش به دوش ایلات وطن پرست جنوب تا آخرین قطره خون که دارند در راه مملکت و سرکوب مزدوران اجانب دریغ نداشته و نخواهیم داشت.

وطن عزیز را عده از اوباش خائن میدان تاخت و تاز خود قرار دهند و بجهانیان و ملت قهرمان ایران اعلام می داریم که ما عشایر سلحشور وطن پرست بویراحمد و کوگیلویه پشتیبانی خود و خواهان ادامه نهضت ملی ایران می باشیم . با خون خود این اخگر درخشان را نمی گذاریم خاموش شود.

"عبداله ضرغام پور" و "خسرو بویراحمدی" مورخ 31/12/16


نام:
ایمیل:
* نظر: