به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۲۴۷
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسؤولان اجرایی و نهادهای دولتی این استان در بحث مقابله با بیماری کرونا دنبال اقدام های قهری یا برخورد فیزیکی با مردم استان نیستند و دغدغه اصلی آنان حفظ سلامت عمومی است. 

به گزارش خبردنا، "حسین کلانتری " در نشست ستاد مدیریت، پیشگیری و مقابله با کرونا کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت:  باید کارهای فرهنگی بیشتری در این زمینه در استان انجام شده و همراهی مردم نیز به طور روزافزون جلب شود.   

وی افزود: ائمه جمعه و جماعات، روحانیان، نهادهای فرهنگی، رسانه ها و خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد برای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی لازم در مورد مقابله با بیماری کرونا مشارکت همه جانبه داشته باشند. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آیین های روز عرفه، جشن های عید قربان و عید غدیرخم و عزاداری های دهه نخست ماه محرم امسال در این استان با رعایت نکات بهداشتی، حفظ فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش و در فضای باز برگزار شوند. 

کلانتری عنوان کرد: یکی از مهمترین عوامل انتشار بیماری کرونا حضور مردم در تجمعات شامل آیین های عروسی و ترحیم است و به همین دلیل نیز باید تا حد امکان از هرگونه تجمع افراد در کهگیلویه و بویراحمد جلوگیری شود. 

وی ابراز داشت: آن عده از مردم کهگیلویه و بویراحمد که در آیین های عروسی یا ترحیم خود افراد محدودی را دعوت کرده یا شرکت کنندگان  را ملزم به رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می کنند باید به عنوان الگو از طریق رسانه های استان و فضای مجازی معرفی  شوند.  

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر کدام از صنوف این استان که نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را به طور کامل رعایت می  کنند باید تشویق شده و با آن دسته از صنوف استان که نسبت به چنین موضوع مهمی بی توجه هستند نیز برخورد قانونی شود. 

کلانتری اظهار داشت: مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی باید بیش از پیش در مطب ها و مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد رعایت  شود و بر همین اساس نیز از ابزارهای کنترل، تشویق و تنبیه بهره گرفته شده و بدون اغماض باشد. 

وی افزود: گزارش ها و آمارها نشان می دهند که شیوع بیماری کرونا در شهرستان بویراحمد روند افزایشی داشته و لازم است که مدیریت شود زیرا در غیر اینصورت وضعیت آن قرمز خواهد شد.  

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ایستگاه غربالگری کرونا در پلیس راه یاسوج - شیراز با حضور دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر و نیروی انتظامی استان از امروز به مدت یک هفته و همراه با امکانات و تجهیزات کامل راه اندازی شود و در صورت نیاز یک هفته دیگر  نیز تمدید می شود. 

کلانتری عنوان کرد: هدف از این اقدام جلوگیری از ورود خودروهای سایر استان ها و به ویژه استان های جنوب کشور به کهگیلویه و بویراحمد است. 

وی ابراز داشت: تجلیل از کادر درمانی بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد که درگیر مقابله با بیماری کرونا هستند از سوی دانشگاه علوم پزشکی این استان ضروری است. 

کلانتری گفت: تمامی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد مکلفند که وظایف و رسالت های خود در زمینه مقابله با بیماری کرونا را به نحو مطلوب انجام دهند و هیچ بهانه ای نیز برای کم کاری و سهل انگاری در این زمینه پذیرفتنی نیست. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تاکنون ۵۰ هزار و ۶۴۰ نفر برای انجام تست  کرونا به مراکز درمانی این استان مراجعه کرده اند. 

پرویز یزدانپناه اظهار داشت: تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد تاکنون سه هزار و ۲۵ نفر بوده که ۲ هزار و ۲۷۱ نفر از آنها بهبود یافته اند. 

وی افزود: هم اینک 85 بیمار کرونایی در بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد بستری است که ۱۵ نفر آنها در بخش مراقبت های ویژه  بستری هستند. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امروز ۲۴۳ نمونه آزمایش کرونا در استان انجام شد که از این تعداد ۸۵ مورد مثبت بوده است.  

یزدانپناه عنوان کرد: روز گذشته سه بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد فوت کردند که از این تعداد ۲ مورد در بیمارستان شهید جلیل شهر یاسوج و یک مورد نیز در بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان بود.  

وی ابراز داشت: سن این افراد متوفی بین ۶۵ تا ۷۱ سال بوده و همگی آنها نیز بیماری های زمینه ای از جمله دیابت و فشار خون داشته اند. 

فرماندار بویراحمد نیز گفت: بخش عمده ای از مردم این شهرستان به ویژه در شهر یاسوج نسبت به خطرات بیماری کرونا بی توجه بوده و  مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را چندان رعایت نمی کنند.   

شاهرخ کناری اظهار داشت: حساسیت، دغدغه و تمایل لازم از سوی مردم برای تعطیلی صنوف یا تالارهای عروسی نیز در شهرستان بویراحمد از جمله شهر یاسوج نیز مشاهده نمی شود. 

وی افزود: روزهای اخیر تعدادی آیین عروسی و ترحیم با شرکت گسترده مردم و بدون رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در برخی روستاهای شهرستان بویراحمد برگزار شد که دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی تذکرهای لازم را دادند. 

فرماندار بویراحمد بیان کرد: علاوه بر ورود افرادی از دیگر استان ها به وِیژه استان های جنوب کشور به یاسوج هتل های این شهر نیز پذیرای آنان هستند. 

کناری عنوان کرد: این افراد در خیابان ها، مراکز تفریحی و مکان های گردشگری شهر یاسوج تردد کرده و ممکن است سبب انتقال و انتشار هر چه بیشتر بیماری کرونا شوند. 

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: باید تدابیری از سوی متولیان امر اندیشیده شود که وضعیت بیماری کرونا در شهرستان بویراحمد و به ویژه شهر یاسوج قرمز نشود. 

سردار مهدی انصاری اظهار داشت: تمامی جوانب امر در زمینه مقابله با بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد و برخورد با افرادی که نکات  بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکرده یا در تجمعات شرکت می کنند باید لحاظ شود. 

وی افزود: نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد آمادگی کامل دارد تا از ورود خودروهایی از دیگر استان ها به ویژه استان های جنوب کشور به این استان جلوگیری کند. 

سردار انصاری بیان کرد: گسترش انجام کارهای فرهنگی برای پرهیز از تجمع مردم کهگیلویه و بویراحمد در آیین های عروسی و ترحیم می تواند اثرگذار باشد. 

شهردار یاسوج نیز گفت: امروز مانور مقابله با کرونا به منظور بیان عمق خطر و لزوم رعایت هر چه بیشتر مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم در این شهر برگزار شد و چنین اقدامی نیز با جدیت تداوم دارد. 

نستهن مقدم اظهار داشت: باید با افرادی که در شهر یاسوج یا دیگر نقاط کهگیلویه و بویراحمد با رعایت نکردن نکات بهداشتی و فاصله  گذاری اجتماعی سلامت سایرین را به خطر می اندازند برخورد قاطع شود. 

وی افزود: محدودیت های ترافیکی از امروز و به مدت ۱۰ روز در معابر و خیابان های اصلی شهر یاسوج در نوبت عصر و در ساعت مشخصی اجرا می شود. 

مقدم بیان کرد: اثربخشی تمامی فعالیت ها برای مقابله با بیماری کرونا در شهر یاسوج و دیگر نقاط کهگیلویه و بویراحمد مستلزم همراهی  و مشارکت مردم بوده و در غیر اینصورت فایده چندانی نخواهد داشت. 

نام:
ایمیل:
* نظر: