به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۳۱۵
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱

خبردنا: درپی شیوع بیماری کرونا مشکلاتی برای تحصیل دانش‌آموزان ایجاد شد، اما ظاهرا تخلف برخی مدارس غیرانتفاعی در پیروی از دستورالعمل‌های وزارت آموزش و پرورش امسال هم باعث بروز مشکلاتی برای والدین دانش آموزان در استان کهگیلویه و بویراحمد شده .

به گزارش خبردنا، درپی شیوع بیماری کرونا مسئولان آموزش و پرورش برای حفظ سلامتی دانش آموزان سال گذشته در نیمه راه سال تحصیلی دستور تعطیلی مدارس را دادند و قرار براین شد که مدارس غیرانتفاعی شهریه مربوط به دوران تعطیلی را به والدین مسترد کنند.

با تعطیلی مدارس و حضور دانش آموزان و فرهنگیان در منزل، تقویت فضای آموزشی مجازی در دستورکار گرفت و شبکه " شاد " نامی بود که  در میان اغلب خانواده‌ها که دانش آموزی در خانه داشتند سینه به سینه منتقل می‌شد.

استان کهگیلویه و بویراحمد به‌دلیل نبود زیرساخت‌های کافی و مناسب بعلاوه پراکندگی‌های فراوان جوامع شهری و روستایی اجازه فراگیری و رشد و نمو به شبکه مجازی " شاد " را نداد و اغلب خانواده‌ها و حتی خود فرهنگیان از آن‌استقبال نکردند.

کلاس‌ها و آموزش‌های مجازی در فضای محدود مجازی با صدها استرس دایر و اصلا معلوم نشد مدارس این استان چه برنامه‌هایی برای برگزاری آزمون‌های دانش آموزی دارند.

این درحالی است که مدارس غیر انتفاعی هم مانند مدارس دولتی در استان کهگیلویه و بویراحمد شرایطی مشابهی باهم داشته و تنها تفاوت آنها در دریافت شهریه‌ها بوده  که مدیران این مراکز علی‌رغم دستورالعمل‌های صادر شده تاکید داشتند مبلغ کامل شهریه سال گذشته را باید دریافت کنند.

نارضایتی از نحوه دریافت شهریه‌ها از خانواده‌ها توسط مدارس غیر انتفاعی در این استان به اوج خود رسیده و متاسفانه این نارضایتی‌ها در زمان شیوع بیشتر ویروس منحوس کرونا بر  نگرانی‌های  والدین افزود.

برخی والدین، دریافت تمام مبلغ  شهریه‌های سال تحصیلی گذشته از خانواده‌ها را در شرایط شیوع کرونا اجحاف دانسته و برخی دیگر از سخت گیری این‌مدارس برای دادن ریزنمرات فرزندان خود تا زمان پرداخت کامل شهریه اظهار نگرانی می‌کنند.

والدین معتقدند مدارس غیر انتفاعی تنها بایستی شهریه پنج ماه تحصیلی آموزشی را از والدین اخذ کنند نه تمام شهریه سال تحصیلی گذشته را، چرا که در زمان باقی مانده سال تحصیلی، آموزشی ارایه نشده است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، نحوه دریافت شهریه از والدین دانش آموزان در مدارس غیر انتفاعی این شهرستان را نتیجه تصمیم ستاد کرونا در اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد می‌داند.

کورش دلشاد گفت: مدارس غیر انتفاعی در استان و شهرستان بویراحمد براساس تصمیمات ستاد کرونا در اداره کل آموزش و پرورش بایستی اقدام نموده و خارج از این تصمیمات نبایستی اقدام به دریافت شهریه اضافی از والدین بکنند.

وی با بیان اینکه تصمیم‌های این ستاد به مدارس اعلان شده است، اظهار داشت: هیچ مدرسه‌ای حق ندارد به بهانه پرداخت نشدن شهریه، دانش آموزی را از مدرسه اخراج کند.

متخلفان منتظر برخورد قاطع و قانونی باشند

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود برخی مدارس غیر انتفاعی به دلیل پرداخت نشدن شهریه کامل از ورود دانش آموزان به مدارس جلوگیری کرده و آنان را در سال تحصیلی جدید نامنویسی نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: امیدوارم چنین چیزی صحت نداشته باشد که اگر صحت داشته باشد به‌طور حتم براساس قانون با آن مدرسه برخورد صورت می‌گیرد.

دلشاد بیان کرد: هیچ مدرسه غیر انتفاعی حق ندارد بخاطر پرداخت نشدن شهریه کامل، دانش آموزی را از مدرسه اخراج کند و تمام‌ مدارس مکلف هستند دانش آموزان را بخاطر شیوع ویروس کرونا در همان مدرسه ثبت نام و اگر شهریه‌ای هم پرداخت نشده، مدرسه باید به خانواده‌ها فرصت پرداخت شهریه بدهند نه اینکه اقدام به اخراج دانش آموزان کنند.

وی با بیان اینکه اگر مدرسه‌ای چنین تخلف محرز و غیرقانونی را انجام دهد براساس قانون با آن برخورد خواهیم کرد، یادآور شد: از تمام مدیران مدارس غیر انتفاعی در شهرستان بویراحمد می‌خواهیم بدون توجه به پرداخت شهریه‌ها نسبت به نامنویسی دانش آموزان در سال تحصیلی جدید اقدام کنند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: اگر مدرسه‌ای خلاف آنچه گفته شد را عمل کند والدین می‌توانند در اداره تخلفات اداره کل آموزش و پرورش استان و یا واحد حراست اداره شهرستان اطلاعات لازم را ارائه تا بررسی‌ها صورت گیرد.

دلشاد همچنین از مدیران مدارس غیر انتفاعی در شهرستان بویراحمد خواست در شرایط حساس کنونی به‌دور از هرگونه تنش و حاشیه‌ای اقدام به نامنویسی از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید نموده تا شاهد نارضایتی‌های خانواده‌ها نباشیم./ تسنیم

 

نام:
ایمیل:
* نظر: