به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۶۳۲۵
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
مدیرعامل آب‌ و‌ فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلات آب‌شرب در روستاهای زیلایی بسیار زیاد بوده و منابع مالی بسیار اندک است.

فیض الله پاسره در گفت‌وگو با خبردنا با اشاره به مشکلات آب‌شرب اهالی روستای زیلایی اظهار داشت: مشکلات آب‌شرب در روستای زیلایی بسیار زیاد بوده اما منابع مالی و میزان اعتبارات آب‌ و‌ فاضلاب استان در این زمینه بسیار اندک است و از کاهش اعتبارات واقعأ گلایه‌مند هستیم.

مدیرعامل آب‌ و‌ فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات حوزه آب و فاضلاب در شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون اظهار داشت: نیاز به آب‌شرب برای مردم به صورت لحظه‌ای بوده و فعالیت و کار در این حوزه تعطیلی ندارد و در شرایط فعلی که کمبود اعتبارات داریم باید بیشتر به اقدامات مهمتر توجه ویژه داشته باشیم.

پاسره عنوان کرد: در زمینه تأمین آب‌شرب، روزانه مردم مشکلات بسیار زیادی دارند و تنها آب‌ و‌ فاضلاب متولی نبوده و سایر دستگاه‌ها نیز متولی هستند و انتظار داریم مسئولان فارغ از نگاه‌های بخشی نیز توجه بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات مالی در حوزه آب و فاضلاب بسیار زیاد است چنانچه وقتی یک پمپ خراب شده و از مدار بهره‌برداری خارج می‌شود نزدیک به 80 میلیون تومان هزینه تعمیرات دارد.

پاسره با اشاره به گستردگی فعالیت آب‌ و‌ فاضلاب در شهرستان بویراحمد ادامه داد: در شهرستان بویراحمد و مارگون تعداد 593 روستا و تعداد 84 ایستگاه پمپاژ آپ داریم و در این زمینه هزینه‌های جاری زیادی داشته که باید در این زمینه چاره‌ای اندیشه شود.

وی ادامه داد: علاوه بر مشکلات روستاها، در شهر یاسوج مشکل تأمین آب‌شرب داریم و با این‌همه به میزان 60 درصد در شهر یاسوج هدررفت آب‌شرب داریم و این میزان هدررفت بسیار بالاست که باید چاره‌اندیشی شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای تأمین آب‌شرب مورد نیاز برای هر نفر که میزان 200 مترمکعب در روز بوده باید به میزان 2.7 آب‌ شرب تولید کنیم تا میزان آب لازم برای هر فرد تأمین شود و دلیل اصلی این مشکلات وضعیت توپوگرافی شهر یاسوج است.

پاسره افزود: بر اساس شرایط استاندار حداکثر میزان بار فشار آب برای شهرها از جمله شهر یاسوج به میزان 5 بار فشار آب (به میزان 50 متر) بوده تا هم مردم بهتر و راحت‌تر به آب‌شرب دسترسی داشته و هم هدر‌رفت آن کم باشد اما فاصله میان حداکثر میزان مصرف تا حداقل میزان مصرف در شهر یاسوج به میزان 22 بار فشار آب است./تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر: