به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۳۳۳
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
دکتر یزدان پناه خبرداد:‌
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش تعداد ترخیصی‌های بیماری کرونا از بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: تعداد بیماران کرونایی استان نیز از دو روز گذشته کاهش یافته است.

به گزارش خبردنا، پرویز یزدان‌پناه پیش از ظهر امروز در نشست ستاد استانی مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، حدود 54 هزار نفر به مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند و در مجموع سه هزار و 441 نفر در بیمارستان‌های معین کرونا بستری شده‌اند که از این تعداد، سه هزار و 242 نفر ترخیص شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش تعداد ترخیصی‌های کرونایی در استان خبر داد و گفت: روز گذشته 22 نفر در بیمارستان‌های معین کرونا در استان بستری شده‌ و 44 نفر ترخیص شدند.

یزدان‌پناه با بیان اینکه در دو روز گذشته تعداد بیماران کرونایی استان کاهش یافته، ابراز کرد: هم‌‌اکنون مجموع بیماران مشکوک و قطعی بستری در استان 199 نفر است که از این تعداد، 76 نفر بیمار قطعی کرونایی هستند و 17 نفر بیمار بستری در بخش آی‌سی‌یو داریم که حال شش نفر از آنها وخیم است.

وی تعداد بهبودیافتگان کرونایی استان را 2 هزار و 549 نفر عنوان و بیان کرد: تعداد فوتی‌های بیماری کرونا در استان نیز تاکنون 53 نفر بوده که از این تعداد، 49 نفر بیماری زمینه‌ای داشتند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روز گذشته جواب 162 نمونه را از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج دریافت کردیم که 40 درصد موارد مثبت، متعلق به شهرستان بویراحمد بود.

یزدان‌پناه با بیان اینکه از ابتدای شیوع این بیماری در استان تاکنون، 21 هزار و 500 نمونه گرفته شده، ابراز کرد: مجموع موارد مثبت بیماری کرونا در این مدت، سه هزار و 502 نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه غربالگری بیماری کرونا نیز از هفته پیش شروع شده که مشکلاتی وجود داشت و تلاش کردیم این مشکلات کم شود، ادامه داد: به نظر می‌رسد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بهتر شده و در رابطه با مطب‌ها نیز طبق بررسی‌ها، هم‌اکنون حدود 75 درصد مطب‌ها پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: