به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۳۸۳
|
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد از کشف یک راس لاشه کَل به همراه 2 قبضه اسلحه ساچمه زنی و گلوله زنی با هماهنگی و دستور مراجع قضایی از منزل متخلف کشف و ضبط شد.

به گزارش خبردنا از یاسوج؛ " سیداسدالله هاشمی " گفت: هفته گذشته، سه نفر شکارچی غیر مجاز به همراه لاشه 2 راس بز کوهی و یک قبضه اسلحه کلاشینکف 30 تیر غیر مجاز، توسط یگان حفاظت محیط زیست در شهرستان دنا دستگیر و بازداشت شدند.

وی با بیان اینکه روز گذشته نیز با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی از منزل متخلفی دیگر لاشه یک راس کل شکار شده کشف و ضبط شد، اظهارداشت:‌ محیط بانان پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا عصر روز گذشته یکشنبه، حین گشت و پایش در منطقه میمند شهرستان دنا، متوجه صدای شلیک تیر می شوند.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به نزدیکی شب و همجواری منطقه با جاده آسفالت، 2 نفر متخلف، لاشه شکار را برداشته و با استفاده از یک دستگاه خودروی سمند، فورا از منطقه متواری شدند.

هاشمی افزود: با توجه به شناسایی متخلفین توسط محیط بانانف امروز صبح به دستور مراجع قضایی و با هماهنگی مراجع انتظامی، طی حکم تفتیش، لاشه یک راس کل وحشی به همراه یک قبضه اسلحه گلوله زنی و یک قبضه ساچمه زنی از منزل این متخلف کشف و ضبط شد.

وی گفت: با تشکیل پرونده، آلات مکشوفه جرم به همراه متخلف، برای اعمال قانون به مراجع قضایی ارسال شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد به جریمه حقوقی 25 میلیون تومانی برای این متخلفین اشاره و خاطرنشان کرد:‌ مطابق قانون، برای شکار یک راس کل (پازن )، قانون گذار 25 میلیون تومان جریمه لحاظ نموده و این جدای از جریمه کیفری جرم است.

هاشمی تاکیدکرد:  متخلفین شکار و صید، هشدارهای محیط زیست را جدی گرفته و دست از تهدید گونه های حیات وحش بردارند و بدانند بر اساس قانون با متخلفین بدون هیچ گونه اغماضی برخورد خواهد شد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: