به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۵۷۷
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد از تشکیل انجمن‌های میراث فرهنگی خبر داد و گفت: تخریب آثار تاریخی نگران کننده است.

به گزارش خبردنا، در آئین معرفی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بویراحمد اظهار داشت: تشکیل انجمن‌های میراث ‌فرهنگی این شهرستان در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

وی عنوان کرد: حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی و فرهنگی، کمک به شناسایی آثار تاریخی ناشناخته و حمایت های مادی معنوی درجهت پژوهش و آموزش میراث گرانبهای فرهنگی از مهمترین اهداف تشکیل انجمن‌ها است.

وحدتی پور با تاکید بر شدت گرفتن نظارت‌ها در حوزه‌های مختلف کاری خود، خاطرنشان کرد: مشارکت مردم با هدف جلوگیری از حفاری‌های غیره مجاز، جلوگیری از تخریب آثار تاریخی و برخورد قانونی با قاچاقچیان اشیاء تاریخی از دیگر اهداف تشکیل انجمن‌های فرهنگی در اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بویراحمد است.

سرهنگ محمدی فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با تاکید بر همکاری و همدلی یگان حفاظت با مردم و معتمدین روستاها و شهرهای شهرستان بویراحمد، افزود: این همکاری‌ها با هدف حفاظت و صیانت از آثارتاریخی، برخورد شدید با سوداگران، حفاران و قاچاقچیان آثار تاریخی و اشیا باستانی است.

به گزارش تسنیم، در حکمی از سوی سیدروح الله وحدتی پور رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بویراحمد، " حسن الله بخشی " بعنوان فرمانده یگان حفاظت این اداره منصوب شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: