به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۵۸۸
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با هدف رونق کسب و کار‌ها در کهگیلویه و بویراحمد نظارت‌ها تشدید و محدودیت‌های کرونایی کاهش می‌یابد.

خبردنا: پرویز یزدان‌پناه با تأکید بر ضرورت اتخاذ تصمیمات جدید برای شروع فعالیت‌ها، گفت: نظر دانشگاه این است که محدودیت‌ها را کاهش و نظارت‌ها افزایش یابد تا اصناف بتوانند به کسب و کار خود بپردازند.

یزدان‌پناه افزود: تعداد فوتی‌های کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۱ نفر و تعداد کل مبتلایان در استان به حدود چهار هزار نفر رسیده است.

او با بیان اینکه میانگین شیوع بیماری در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به میانگین کشوری افزایش پیدا کرد، افزود: کمترین رشد در استان مربوط به شهرستان دنا است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع فوتی‌های کرونا در استان، ۵۸ نفر بیماری زمینه‌ای داشتند و سه نفر هم بدون بیماری زمینه‌ای بودند.

یزدان‌پناه با تأکید بر ضرورت اتخاذ تصمیمات جدید برای شروع فعالیت‌ها، بیان کرد: نظر دانشگاه بر این است که محدودیت‌ها را کاهش دهیم و نظارت‌ها افزایش داشته باشد تا اصناف بتوانند به کسب و کار خود بپردازند.

او به نحوه برگزاری مراسم و شیوع این ویروس و به تبع آن افزایش مبتلایان در این تجمعات اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود که ستاد کرونا در برگزاری این نوع تجمعات دخالت بیشتری داشته باشد.

یزدان‌پناه گفت: می‌توان با ایجاد کمیته ای متشکل از نهاد‌های نظارتی برای برگزاری چنین مراسمی تصمیم‌گیری کرد و یا حتی برگزاری مراسم باید منوط به صدور مجوز لازم توسط این کمیته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: