به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۶۳۳
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳
نشست مجمع نمایندگان با سرپرست وزارت صمت:
 نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خواستار سرمایه گذاری ایمیدرو و ایدرو در کهگیلویه و بویراحمد شد و گفت: شهرک‌های صنعتی شهر ارواح شده‌اند.

به گزارش خبردنا، مهدی روشنفکر در نشست مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی این استان به انبار عمده فروشان و شهرک‌های صنعتی شهر ارواح شده‌اند، اظهار داشت: 720 واحد صنعتی دارای پروانه در این استان داریم که از این تعداد نزدیک به 500 واحد فعال و مابقی تعطیل است.

وی با اشاره به اینکه 70 پروانه بهره برداری معدن در استان صادر شده که بیش از 50 درصد آن‌ها نیز تعطیل است، عنوان کرد: سالانه یک و نیم میلیارد متر مکعب آورد آب داریم که سهم صنعت در بویراحمد بزرگ تقریبا صفر است.

روشنفکر ابراز کرد: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن بیش از 20 درصد نفت و گاز، 2 هزار و 100 گونه گیاهی و خوراکی و 10 درصد آب‌های سطحی همچنان از واژه محرومیت رنج می‌برد و روزانه 200 میلیون متر مکعب گاز طبیعی از خطوط لوله سراسری به ویژه از سقاوه می‌گذرد که این ظرفیت بلا‌استفاده مانده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حوزه حمل و نقل اعم از هوایی، ریلی و زمینی وضعیت مطلوبی نداریم و واقعیت امر شرایط نسبت به استان‌های توسعه یافته برای هزینه و فایده سرمایه‌گذاران مساعد نیست که انتظار می‌رود وزارت صمت برای افزایش سرمایه گذاری‌ها در استان‌های کمتر برخوردار مشوق‌های لازم را پیش بینی کنند.
نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار حضور و سرمایه گذاری سازمان‌های توسعه‌ای از جمله ایدرو و ایمیدرو شد و افزود: وزارت صمت در زمینه تامین کامیون مورد نیاز کارخانه سیمان مارگون همکاری لازم را داشته باشد.

محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام گفت: ضروری است وضعیت واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل تعیین تکلیف شود و واقعیت امر واحد فعالی در شهرک‌های صنعتی حوزه انتخابیه نداریم.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست از مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خواست در نیمه دوم شهریور با حضور نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت واحدهای صنعتی در شهرک‌ها را بررسی و تعیین تکلیف کنند.

مدرس خیابانی بیان کرد: امیدورام تا پایان امسال برخی از واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل این استان به چرخه تولید باز گردد./تسنیم

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
غلغ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
0
0
کلا شدی ستاد انتخابات
نام:
ایمیل:
* نظر: