به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۶۸۰۶
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار جنگل در استان داریم که توسط تعداد کمی جنگلبان صیانت می‌شوند.

خبردنا: غلام حسین حکمتیان‌اصل اظهار داشت: بیش از یک میلیون و 300 هزار هکتار از وسعت این استان را جنگل و مرتع تشکیل داده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد جنگلبانان استان به نسبت نرم جهانی پایین‌تر است، عنوان کرد: جنگلبانان با دست خالی و کمترین حقوق و مزایا از جنگل‌ها و مراتع استان در سرما و گرما صیانت و حفاظت می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: امروزه نقش و اهمیت عرصه‌های منابع طبیعی بر هیچ کس پوشیده نیست و با توجه به مفاهیم توسعه پایدار، این مواهب الهی، میراث گذشتگان ما نیست بلکه امانت نسل‌های بعدی در نزد ما می‌باشد که می‌بایست به درستی حفظ واستفاده نماییم.

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بیش از 2 هزار گونه گیاهی است که 450 گونه آن گیاهی و دارویی است و این مقوله ظرفیت های بی بدیلی برای ثروت آفرینی در جنگل ها و مراتع دارد.

حکمتیان اصل افزود: کهگیلویه و بویراحمد با بیش از 15 هزار کیلومتر مربع مساحت در جنوب غربی ایران 30 درصد از کل گونه‌های گیاهی کشور را در خود جای داده که متولی حفاظت از این عرصه گسترده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوده و پاسداری از این نعمت خدادادی نیاز به جنگلبان متخصص، متعهد و مسئولیت پذیر و توانمند دارد، تا بتواند ضمن ایستادگی در مقابل عوامل مهاجم (طبیعی و انسانی) عرصه‌های منابع طبیعی استان را حفظ کند.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد ابراز کرد: جنگلبان در خط مقدم مبارزه برای حفاظت و صیانت از منابع طبیعی بوده و در این راه شجاعت‌ها، تلاش‌ها و فداکاری‌های بسیاری داشته و متحمل رنج‌های بی شماری شده‌اند و چه بسیار افرادی که در این راه جانشان را از دست داده و به شهادت رسیده‌اند.

حکمتیان اصل بیان کرد: با توجه به اهمیت حضور این دلاوران و نوع فعالیتشان و همچنین افزایش آگاهی و شناخت مردم نسبت به آنان روزی بعنوان روز جهانی جنگلبان در روز شمار جهانی به ثبت رسیده است، تا در این روز جایگاه مهم آنان بر همگان مشخص شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: