به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۶۹۳۹
|
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳

خبردنا: جمال عرف در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات ١١حوزه انتخابی در ٩ استان و ٢۴ شهرستان با تصویب ستاد ملی کرونا در ٢١شهربور برگزار می‌شود.

وی افزود: تبلیغات میدانی در مرحله دوم انتخابات نخواهیم داشت از ظرفیت فضای مجازی استفاده می‌شود و از ظرفیت صداوسیمای مراکز استان‌ها استفاده می‌شود. روز گذشته دستورالعمل تدوین و ابلاغ هم خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: افراد شرکت کننده در انتخابات در جلسات صداوسیما خود را معرفی می‌کنند تا به جلسات چهره به چهره برای معرفی خود متوسل نشوند. از ٨شهریور زنگ انتخابات میان دوره‌ای مجلس به صدا در می‌آید.

عرف تصریح کرد: طبق تقویم انتخابات از اسفند اقدامات مربوط به انتخابات ١۴٠٠ریاست جمهوری آغاز می‌شود و شورا‌ها و خبرگان رهبری نیز در همین راستا انجام می‌شود.


معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه دولت هیچ برنامه‌ای برای تاسیس استان جدید ندارد، تاکید کرد: تغییرات در سطح استان‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما در شرایط بین‌المللی خاصی قرار داریم، گفت: بعد از اینکه آمریکایی‌ها خروج غیر قانونی از برجام داشتند، دست به اقداماتی زده اند و در آستانه انتخابات آمریکا قصد استفاده از بند‌های ۳۶ و ۳۷ برجام را داشتند که ناکام بود و به سمت استفاده از مکانیسم ماشه رفته آمد که آن هم انشاالله محکوم به شکست خواهد بود.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه در این شرایط باید وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنیم، گفت: مهمترین اقدام در چند سال اخیر ساماندهی فضای حزبی کشور بود.

عرف بیان داشت: کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وظیفه تطبیق قانون ابلاغی سال ۹۵ احزاب را دارد. در این مدت خانه احزاب استحکام یافته است.

وی با بیان اینکه کمیسیون امنیت کشور نیز در بخش‌های کارگری، دانشجویی و اقوام فعالیت دارد، گفت: در اعتراضات سال گذشته که اعتراض و تحصن در بخش نفت ایجاد شده بود، این کمیسیون به موضوع ورود پیدا کرد و با همکاری وزارت نفت مشکل را برطرف کرد.

عرف در ادامه نشست خبری خود گفت: با اعلام نظر موافق شورای نگهبان ۲۸خرداد ۱۴۰۰ زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است.

نام:
ایمیل:
* نظر: