به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۱۳۵
|
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی استان نیاز به مقاوم سازی دارند،

به گزارش ایلنا، حسین جنتی گفت: ۵۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی استان نیاز به مقاوم سازی دارند و ۴۲ هزار واحد مسکونی نیز در مناطق روستایی مقاوم سازی شده اند.

او با بیان اینکه میزان تسهیلات برای هر واحد روستایی مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال است، افزود: بانک های مسکن، سپه، ملی، رفاه، تجارت، ملت و کشاورزی برای مقاوم سازی خانه‌های روستایی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همکاری می کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بیان کرد: مدت زمان پرداخت وام ۱۸ ماه است که بنا به درخواست بنیاد مسکن تا ۳۶ ماه تمدید می شود.

جنتی گفت: دوران فروش اقساطی که همان مدت زمان پرداخت اقساط وام مسکن می باشد برابر با ۱۸۰ منهای دوران ساخت که بین ۶ ماه تا ۳۶ ماه است، بستگی به مدت ساخت واحد احداثی توسط متقاضی دارد.

او افزود: امسال مبلغ ۱۶۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تخصیص اعتبار برای خانه‌های روستایی استان داده شده که تاکنون ۱۴۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن جذب شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بیان کرد: بنیاد مسکن از پارسال تاکنون تعداد ۴۲۰۶ واحد مسکونی در روستاهای این استان احداث کرده است.

جنتی گفت: برای هر واحد مسکونی مبلغ ۴۰ میلیون تومان وام کم بهره از محل اعتبار طرح ویژه بهسازی و برای واحدهای ناشی از سیل که تعداد ۶۴۶ واحد بوده پرداخت شده است. مبلغ ۴۰ میلیون تومان وام و ۱۰ میلیون تومان بلاعوض نقدی و ۶ میلیون تومان هزینه اسکان پرداخت شده است.

او افزود: برای واحدهای شهری که ۶ واحد بوده است ۵۰ میلیون تومان وام و یک میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: تغییر فضای روستا از محیطی غیربهداشتی و آسیب پذیر و رو به زوال به فضای سرزنده و شاداب و جذاب برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان، تامین مسکن متناسب با نیاز روستایی، ایجاد تحرک در چرخه تولید مسکن روستایی و تلاش در بهینه سازی مصرف سوخت از مهم‌ترین هدف طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در استان است.

جنتی بیان کرد: نهاد بهسازی و بازسازی مسکن روستایی برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی عملیات پیشگیری پبش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های آسیب پذیر روستایی و هم چنین بازسازی مناطق سانحه را در دستور کار خود داده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: