به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۲۸۹
|
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
گردشگری به عنوان یکی از سه اولویت اول مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه این روزها حال و روز خوشی ندارد تا جایی که تفرجگاه‌ها مملو از زباله است.

به گزارش خبردنا، آبشار بهرام بیگی در روستای دلی بهرام بیگی(سمندی) از توابع بخش مرکزی شهرستان دنا در 50 کیلومتری شمال غرب سی‌سخت و 70 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که در صورت تدبیر متولیان امر می‌تواند به عنوان یکی از تفرجگاه‌های زیبای این استان نقش بسزایی در توسعه گردشگری داشته باشد.

آبشار «بهرام بیگی» از ارتفاعات با ارتفاعی حدود 35 متر با آب بسیار خنک و گوارا به سمت دره‌های پر پیچ و خم که پوشیده از درختان چنار و گردو با قدمت چند صد ساله و پوشش گیاهی متنوع در دامنه آن آبشار زیبا به سمت دشت‌های پایین دست سرازیر می‌شود.

آبشاربهرام بیگی ساماندهی درست و حسابی نشده و از قضا به دلیل بی تدبیری مسئولان و متولیان امر مملو از زباله بوده و در برخی از فصول آب به دلیل دستکاری بشر آب این آبشار خشک می‌شود زیرا در بالا دست برخی از اهالی و کشاورزان آب را برای استفاده کشاورزی منحرف می‌کنند در حالی با پیگیری از طریق جهاد کشاورزی امکان تامین آب کشاورزان از راه‌های دیگری نیز وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص 62 میلیارد ریال برای توسعه زیر ساخت‌های گردشگری آبشار بهرام بیگی خبر داد و گفت: از این میزان اعتبار 30میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی بوده و32 میلیارد دیگز از محل تسهیلات ارزان قیمت این اداره کل است.

مجید صفایی افزود: دولت تدبیر و امید به دنبال توسعه گردشگری در مناطق کم تر توسعه یافته بوده و برای توسعه زیر ساخت‌های گردشگری در تمام نقاط این استان 1030 میلیارد ریال در قالب 9 طرح جهش تولید اعتبار اختصاص یافته که از این اعتبار تاکنون 20درصد به این اداره کل تخصیص یافته است.

وی عنوان کرد: اولین پروژه جهش تولید استان در شهرستان لنده آغاز بکار کرده و بزودی منطقه گردشگر پذیر آبشار بهرام بیگی برای جذب سرمایه گذار به فراخوان عمومی گذاشته می‌شود./تسنیم

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری , سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری , سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ,

نام:
ایمیل:
* نظر: