به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۳۱۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
بیش از هزار و 200 نیرو در سازمان‌ها و ادارات تابعه شهرداری یاسوج مشغول به کار هستند.

به گزارش خبردنا، استان کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن تمام ظرفیت‌ها برای تبدیل شدن به یکی از قطب‌های مهم صنعتی و اقتصادی، متاسفانه در سایه سوءمدیریت و اختلافات سیاسی، در برخورداری از صنعت و اشتغال پایدار محروم است.

اگر چه امر مهم اشتغال را می‌توان دغدغه‌ی کنونی اکثر کشورها و به تبع آن کشور ایران دانست، اما وجود ظرفیت‌های متعدد در استان کهگیلویه و بویراحمد و نبود زیرساخت‌های لازم برای توسعه و پیشرفت آزاردهنده است.

در نبود صنایع تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی در استان، اشتغال پایدار یکی از دغدغه‌های مهم مردم می‌باشد، موضوعی که قطعاً با مدیریت صحیح و جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف نظیر کشاورزی، گردشگری، واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی به صورت نسبی قابل حل است.

شهرداری یکی از سازمان‌هایی هست، که در شهرهای مختلف قابلیت جذب و اشتغال به صورت گسترده را دارد، اما همواره خبرها از وضعیت نامطلوب کارگران و کارمندان شهرداری حکایت دارند.

شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از این معضل مستثنی نیست و در طی ماه‌های اخیر گزارشات و اخبار رسانه‌های محلی از عدم پرداخت مطالبات پرسنل شهرداری یاسوج، از یک تا هشت ماه خبر می‌دهند.

کارگران زحمتکش شهرداری یاسوج که در طول دوران خدمت پرفراز و نشیب، متحمل دشواری فراوان در زندگی شده اند، پس از بازنشستگی  در اندیشه اشتغال فرزندان خودهستند.

محمد رحیم دهرابپور رئیس شورای شهر یاسوج معتقد است، اگر قرار است در شهرداری یاسوج جذب نیرو به اشکال گوناگون صورت بگیرد، فرزندان بیکار نیروهای بازنشسته نسبت سایر افراد در اولویت هستند.

وی اظهار داشت: در دور پنجم شورای اسلامی شهر بیش از صد نفر در سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری استخدام شده‌اند، و با تمام پیگیری‌های صورت گرفته مشخص نیست این تعداد نیرو بر چه اساسی وارد بدنه شهرداری شده اند.

در نشست هفتگی شورای شهر یاسوج، اعضای شورای شهر پیرامون استخدام فرزندان نیروهای بازنشسته شهرداری در صورت نیاز در آن سازمان به بحث و گفتگو پرداختند.

در این نشست، پیشنهاد بکارگیری فرزندان نیروهای بازنشسته شهرداری مطرح شد و با موافقت تمام اعضای شورای شهر مصوب گردید.

با مصوب شدن این پیشنهاد، در صورت نیاز شهرداری به استخدام نیرو ، مطابق قوانین و مقررات فرزندان نیروهای بازنشسته شهرداری یاسوج در اولویت جذب و استخدام قرار می‌گیرند.

ناگفته نماند این مصوبه در صورت موافقت مراجع ذیصلاح قابل اجرا است./تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر: