به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۳۵۲
|
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴

خبردنا: عضو جبهه پایداری در واکنش به اینکه شنیده‌ها حاکی از این است که جبهه پایداری در خصوص انتخابات ریاست جمهوری با سعید جلیلی جلساتی برگزار کرده است، خاطرنشان کرد: این گمانه‌زنی‌ها صحت ندارد، جبهه پایداری جلسه‌ای در مورد انتخابات ریاست جمهوری با هیچ کدام از کاندیداهای احتمالی برگزار نکرده است.

«غلامحسین رضوانی»، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو جبهه پایداری، در پاسخ به اینکه تا چه اندازه احتمال می‌رود اصول‌گرایان برای انتخابات 1400 به وحدت برسند؟ گفت: نمی‌توانم پیش‌گویی کنم اما از نظر اصولی و مبنایی، اگر اصول‌گرایان بر مبانی و معیارهای مشخصی توافق کنند که این معیارها بیانگر مشخصات کاندیدای مطلوب باشد، در این صورت بسیار طبیعی است که انتظار داشته باشیم که در مورد مصداق هم به توافق برسند. نمی‌خواهم بگویم که اگر غیر از این باشد توافق می‌کنند یا نمی‌کنند چرا که حمل بر پیشگویی می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین اگر بر روی معیارها توافق شود امکان حصول نتیجه مطلوب افزایش می‌یابد.

رضوانی در رابطه با تشکیل جلسات جبهه با محوریت انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: بهتر است این سوال از سخنگوی جبهه پرسیده شود اما تشکیلات سیاسی معمولا جلسات دارند اما به نظر می‌رسد که برای پرداختن به این موضوع، هنوز زود است. در واقع ورود زودهنگام به انتخابات آفاتی برای کشور دارد و باعث می‌شود که انرژی‌هایی که قرار است صرف خدمت‌رسانی شود، صرف مسائل سیاسی و جناحی شود.

این عضو جبهه پایداری در پاسخ به اینکه حضور نامزدهای متعدد اصول‌گرا در انتخابات گذشته تا چه اندازه بیانگر تفرق در این جریان است؟ اظهار کرد: اصولاً وحدت یا براساس مبانیِ مفهومی مشترک یا براساس منافع حزبی و گروهی شکل می‌گیرد. اگر براساس منافع حزبی باشد به این صورت است که به اقتضای شرایط بر روی منافع توافق می‌کنند و به وحدت حداکثری می‌رسند اما اگر براساس، مبانی مشترک عقیدتی، سیاسی و ملی توافق کنند، وحدت دیرپایی خواهد بود که استحکام بیشتری دارد و می‌شود توقع داشت که در راستای منافع مردم و خدمت‌رسانی باشد. بنابراین آنچه که می‌تواند مورد قضاوت قرار گیرد این است که ماهیت وحدت بر چه اساس است.

رضوانی ادامه داد: وحد‌ت‌هایی که تاکنون شکل گرفتند با هدف تصاحب قدرت به وجود آمدند به همین دلیل هم، این وحدت‌ها از قبول مسئولیت اعمال و رفتار کاندیدای خود طفره رفتند.

این عضو جبهه پایداری در واکنش به اینکه شنیده‌ها حاکی از این است که جبهه پایداری در خصوص انتخابات ریاست جمهوری با سعید جلیلی جلساتی برگزار کرده است، خاطرنشان کرد: این گمانه‌زنی‌ها صحت ندارد، جبهه پایداری جلسه‌ای در مورد انتخابات ریاست جمهوری با هیچ کدام از کاندیداهای احتمالی برگزار نکرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: