به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۴۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از خودکشی 18 نفر طی چهارسال گذشته که سن اغلب آنان زیر 20 سال بوده در بخش محروم دیشموک شهرستان کهگیلویه این استان خبرداد.

به گزارش خبردنا از یاسوج، " احد جمالی " در آئین تودیع و معارفه روسای حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر تاثیرگذار بودن نقش حوزه های علمیه در کاهش آسیب های اجتماعی، اظهارداشت: در چهار سال گذشته، 18 نفر که سن اغلب آنان زیر 20 سال بوده در بخش محروم دیشموک کهگیلویه استان کهگیلویه و بویراحمد خودکشی کرده اند.

وی با اظهار تاسف از خودکشی جوانان در این بخش، خاطرنشان کرد: در خصوص مسائل فرهنگی و مرتبط با روحانیت، به عنوان مسئول پیگیری آسیب های اجتماعی در دستگاه اجرایی، این استان آسیب های خاص خود را دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در برخی آسیبها نسبت به متوسط کشور وضعیت خوبی داریم، در برخی معضلات وضعیت خوبی نداریم؛ در خودکشی در رتبه های برتر کشور هستیم، وضعیت خوبی نداریم، در دیشموک در چهارسال 18 نفر خودکشی کردند، اغلب این افراد سن زیر 20 سال دارند و از نظر سواد همگی کم سواد بوده اند.

جمالی افزود: ضعف باورهای دینی یکی از عوامل اصلی خودکشی ها در کهگیلویه و بویراحمد بوده و این موضوع در راستای مدیریتی که انجام می دهیم کاملا مشخص است. 

وی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را مردمی عشیره ای با فطرت پاک و  بدون غل و غشی دانست و خاطرنشان کرد: در رابطه با مسائل دینی شدیدا نیاز به کار کردن در این استان است.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر از سمت حوزه های علمیه ضعف مبانی دینی حل شود شاهد خواهیم بود که معضلات آسیب های اجتماعی به حداقل خود می رسد.

جمالی با اشاره به وقوع یک خودکشی در بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه طی سالجاری، ادامه داد: امسال فقط یک خودکشی در دیشموک داشتیم چراکه از روحانیت و نیروهای متخصص دانشگاهی در برنامه های مختلفی در دیشموک استفاده شده است.

وی افزود: بودجه های خاصی در رابطه با آسیب های اجتماعی داریم، که می توانیم در راه ترویج مسائل دینی استفاده کنیم.

در پایان این آئین، صفدر پناهی بعنوان رئیس جدید حوزه های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد جایگزین سید مومن موسوی شد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: