به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۴۵۲
|
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
در هشتاد و سومین نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد یکی از مدیران استان که به تازگی از بند کرونا رهایی یافته و به جلسات ستاد کرونا بازگشته توصیه هایی به مسوولان و مردم داشت.

خبردنا: کرونا همچنان در همه ایران و به تبع در استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از استان های در مرز قرمز شدن وضعیت می‌تازد و شوخی بردار هم نیست.

هر چند در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون تعداد فوتی‌ها بسیار کمتر از سایر نقاط کشور بوده اما طبق اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از نظر درصد بروز بیماری دو برابر میانگین کشوری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بروز می کند که نشان دهنده شیوع گسترده ویروس کرونا در استان است.

اما در سوی دیگر استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت سایر استان های کشور از امکانات و تجهیرات کمتر بهداشتی و درمانی برخوردار است و شاید بتوان گفت تنها مرکز در خور شان مقابله با ویروس کرونا در کل استان همین بیمارستان دکتر جلیل شهر یاسوج است.

کمبود امکانات و تخت های بیمارستانی و همچنین کمبود نیرو و تجهیزات دلیلی است برای ضرورت رعایت هر چه بیشتر مردم استان که در روزهای آینده و فرا رسیدن فصل سرما معلوم نیست چه وضعیتی را در اینجا شاهد خواهیم بود.

در هشتاد و سومین نشست ستاد استانی مقابله با کرونا یکی از مدیران استان که به تازگی از بند کرونا رهایی یافته و به جلسات ستاد کرونا بازگشته توصیه هایی به مسوولان و مردم داشت.

این مدیر رها یافته از بیماری کرونا با بیان روزهای سختی که پشت سر گذاشته اول از همه دلیل آلوده شدن خود را حضور در یکی از جلسات ذکر کرد و گفت: در استان با این امکانات و تجهیزان  کم مراجعه روزانه 500 نفر به مراکز درمانی بار سنگینی بر دوش کادر درمانی و دانشگاه علوم پزشکی استان است.

این مدیرکل رها یافته از بیماری کرونا می‌گوید: در ایامی که به عنوان بیمار در مراکز درمانی بستری بودم خستگی مفرط و بی‌خوابی را در چهره پزشکان و پرستاران دیدم آنه هم در برابر بیماری به شدت آسیب‌پذیر شده اند. 

وی با تاکید بر این که لازم است از امکانات سایر دستگاه ها مانند تامین اجتماعی و هلال احمر جهت کمک به حوزه درمان کمک گرفته شود افزود: حوزه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هم آسیب پذیرتر از حوزه درمان شده‌اند وقتی روزانه 300 نفر مراجعه برای تست دارند بار سنگین و کار طاقت فرسایی است که اگر مردم رعایت نکنند روزهای سخت و مرگباری در انتظار استان خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: