به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۵۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نبود اعتبارات ، عدم مشارکت مردم و اهمال برخی از دستگاه‌ها سبب رشد آسیب‌های اجتماعی شده است.

خبردنا: سید عیسی حسنی اظهار داشت: قوه قضاییه در راستای منویات مقام معظم رهبری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی پا به پای دولت حرکت می‌کند و به صورت مستقیم با آسیب‌های اجتماعی در ارتباط است.

وی با اشاره به تامین اعتبارات لازم برای کاهش و پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی از طرف قوه قضائیه، عنوان کرد: برخی اعتبارات اختصاصی در دو ماه آخر سال وصول می‌شود که عملاً نمی‌توان از آنها استفاده کرد.

حسنی با بیان اینکه باید پرداخت اعتبارات با هماهنگی و تعامل در ماه‌های اول هر سال صورت بگیرد، تا از برگشت بودجه جلوگیری شود، افزود: هم اکنون شش ماه از سال می‌گذرد و اعتبار خاصی در بخش کاهش آسیب‌های اجتماعی وصول نشده است.

معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در موارد آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای شهرها دو نهاد سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه اجتماعی استانداری می‌توانند نقش موثری داشته باشند.

حسنی بر مشارکت مردم در فرهنگ سازی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و با اشاره به اقدامات انجام شده از طرف معاونت پیشگیری از وقوع جرم در منطقه مسکن مهر نجف آباد افزود: بعد از بازدید میدانی از منطقه مسکن مهر نجف‌آباد متوجه برخی از آسیب‌ها شدیم، و با همکاری مردم و ساکنین منطقه تشکلی مردمی برای حل معضلات و مشکلات تشکیل دادیم، که این تشکل نیازمند حمایت مناسب است.

وی خاطر‌نشان کرد: در بروز برخی از آسیب‌های اجتماعی قصور و عدم نظارت دستگاه‌ها و نبود زیر ساخت‌ها نقش دارند، مثلاً در تحقیقی متوجه رشد آمار طلاق به صورت چشمگیری شدیم، با بررسی انجام شده کاشف به عمل آمد که برخی از این طلاق‌ها بصورت صوری و برای استفاده از برخی مزایای آن نظیر معافیت سربازی فرزند و یا تحت حمایت نهادهای حمایتی قرار گرفتن بوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: