به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۵۳۹
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
مردم استان از بی‌عدالتی در تاراج منابع و اراضی ملی در استان همیشه رنج ‌برده‌اند و از گذشته تاکنون این بی عدالتی در حق خود و بی‌انصافی در حق منابع ملی و بیت‌المال به مانند خاری در گلوی مردم عادی بوده است.

خبردنا: داستان تصرف‌ها و به قول محلی «بگیر بگیر» اراضی و جنگل‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد قصه پر غصه‌ای است که بیش از هر چیز مردم استان و به ویژه آن دسته را که دوستدار طبیعت بوده و تنها نظاره‌گر چنین چنگ ‌اندازیی‌هایی هستند رنج می‌هد.

مردم استان از بی‌عدالتی در تاراج منابع و اراضی ملی در استان همیشه رنج ‌برده‌اند و از گذشته تاکنون این بی عدالتی در حق خود و بی‌انصافی در حق منابع ملی و بیت‌المال به مانند خاری در گلوی مردم عادی بوده است که معلوم نیست چه زمان این بی‌عدالتی و بی‌انصافی و خوش خدمتی به «از ما بهتران» در جایی قیچی خواهد شد.

به هر منطقه‌ای در استان که سری بزنیم از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب؛ از گرمسیر تا سردسیر و از یاسوج تا بهمئی رد پای متصرفین و زمین‌خواران گاه در لوای قانون و تبصره‌های من درآوردی دیده می‌شود.

اما بدتر از همه این که در همه سال‌های گذشته تاکنون دولتی‌ها همپای سایر متصرفین قانون و عدالت و انصاف را زیر پا گذاشته‌ا‌ند.

در آخرین نشست کمیسیون زیربنایی در استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از دستگاه‌های متولی منابع ملی و اراضی که در حال گزارش دادن از وضعیت بغرنج تصرف‌ها در نوار شمالی شهر یاسوج بود با واکنش سایر اعضای کمیسیون زیربنایی روبرو شد که دستگاه خود شما بیش از سایرین در این تصرفات نقش داشته است.

در حالی مسوول متولی با حدت و شدت از دست‌اندازی های دولتی و واگذاری به سایر دولتی‌ها سخن می‌راند که بنا به گفته معاون عمرانی و سایر حضار، این دستگاه عریض و طویل خود در قالب شرکت تعاونی‌های مختلف نوار شمالی یاسوج را در قبضه خود گرفته‌اند.

داستان تصرف اراضی در استان کهگیلویه و بویراحمد چنان پیچیده و خارج از دایره عدل و انصاف شده که مردم بی‌خیال آن شده‌‌اند و اگر روزی قله دنا نیز به تصرف متصرفین و سودجویان افتاد مردم تعجب نخواهند کرد چرا که نقاطی به افراد خاص واگذار شده که در هر کجای دیگر از ایران چنین اتفاقی تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسد.

مردم استان از آیت‌الله رئیسی و دستگاه قضایی که در این دوره برخورد با سودجویان را بیش از سایر ادوار مد نظر دارد انتظار چاره‌جویی برای قطع زنجیره این بی‌انصافی و بی‌عدالتی در استان دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر: