به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۵۸۵
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

خبردنا: یکی از انواع مشکلات گوارشی زخم معده است که اغلب در افراد عصبی احساس ‌می‌شود. این بیماری بر معده و روده کوچک تاثیر می‌گذارد.

ترشح بیش از حد اسید معده به هر دلیلی می تواند منجر به ایجاد زخم گوارشی شود و به طور معمول ده درصد از افراد جامعه در طول عمر خود حداقل یک بار مبتلا به زخم معده یا اثنی عشر می‌شوند.

به گفته متخصصان مصرف داروهایی از این قبیل آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن موجب بروز زخم معده می‌شود. افرادی که از زخم معده رنج می‌برند معمولا بعد از یک ساعت از میل کردن غذا و در آخر شب این درد را احساس می‌کنند.

مبتلایان به زخم معده هرگز نباید گرسنه بمانند زیرا در این صورت دچار تشدید درد می‌شوند. از جمله علائم این بیماری می‌توان به درد در ناحیه وسط شکم، قفسه سینه، احساس درد خفیف در معده، کاهش وزن، حالت تهوع، نفخ، سوزش یا رفلاکس معده، سوزش قلب، استفراغ خونی و قهوه‌ای رنگ اشاره کرد.

طبق نظر متخصصان استفاده روزانه از یک قاشق غذاخوری عسل همراه با یک چهارم قاشق غذاخوری پودر دارچین می‌تواند به درمان زخم معده کمک کند. همچنین برای درمان زخم معده از مصرف لبنیات غذاهای تند و سرخ شده، نوشیدنی های حاوی کافئین، نمک دریا و سیر باید پرهیز کرد.

زخم معده در حقیقت زخم‌های باز در لایه داخلی معده و ناحیه بالایی روده کوچک است که می‌توان استرس، استعمال دخانیات و وراثت را در بروز آن موثر دانست.

هنگامی که اسید، بخشی از دستگاه گوارش، معده یا روده کوچک را از بین ببرد، زخم معده ایجاد خواهد شد. این بیماری به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شود که در دسته اول زخم در پوشش معده ایجاد می‌شود، اما در دسته دوم که زخم اثنی عشر نامیده می‌شود زخم در انتهای روده کوچک به و جود می‌آید و با افزایش سن علائم آن افزایش می‌یابد.

به گفته متخصصان درد معده به طور معمول از چند دقیقه تا یک ساعت به طول می‌انجامد، البته امکان بروز درد به مدت یک هفته و به صورت مداوم نیز وجود دارد که در این صورت باید به پزشک مراجعه کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: