ترامپ درمان با داروی رمدیسیور را آغاز کرد

پزشک کاخ سفید در اولین اطلاعیه خود درباره وضعیت جسمانی «دونالد ترامپ» رئیس‌‌جمهور آمریکا بعد از انتقال به بیمارستان نظامی «والتر رید» اعلام کرد که گرچه رئیس جمهور آمریکا هنوز برای تنفس به دستگاه اکسیژن نیاز پیدا نکرده اما درمان با داروی «رمدیسیور» را آغاز کرده است.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، پزشک ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد که تاکنون بدن رئیس‌جمهور آمریکا به داروها واکنش خوبی داشته و هنوز به دستگاه اکسیژن نیاز پیدا نکرده است.

در اطلاعیه پزشک کاخ سفید درباره وضعیت جسمانی ترامپ آمده است: «امروز (جمعه) بعدازظهر، به توصیه متخصصان بیمارستان والتر رید و دانشگاه جانز هاپکینز، انتقال رئیس‌جمهور به مرکز پزشکی نظامی ملی والتر رید برای بررسی‌های بیشتر را توصیه کردم».

پزشک ترامپ ادامه داد: «بسیار خوشحالم که گزارش می‌کنم که اوضاع رئیس‌جمهور خوب است. او به اکسیژن اضافی نیازی ندارد اما به توصیه متخصصان، ما ترجیح دادیم که درمان با رمدیسیور را آغاز کنیم. وی اولین دوز را به طور کامل دریافت کرده است و راحت در حال استراحت است».

رئیس جمهور آمریکا بامداد روز جمعه (به وقت تهران) از ابتلای خود و همسرش ملانیا به ویروس کرونا خبر داد و بامداد شنبه (به وقت تهران) با بالگرد به بیمارستان نظامی والتر رید در واشنگتن منتقل شد.

ترامپ در آخرین پیام توییتری خود بعد از انتقال به بیمارستان والتر رید، اعلام کرد که اوضاع خوب است.

«هوپ هیکس» مشاور ترامپ جزء اولین نفراتی بود که تست کرونای وی پنجشنبه شب مثبت اعلام شد و ظرف کمتر از یک روز، تست کرونای دستکم ۹ نفر دیگر از مقام‌ها و قانونگذاران آمریکایی مثبت اعلام شد که یکی از آنها از کارکنان کاخ سفید، سه خبرنگار، مشاور سابق ریاست‌جمهوری، سناتور «مایک لی» از ایالت یوتا، سناتور «تام تیلز» از کارولینای شمالی و رئیس دانشگاه «نوتردام» بودند که همگی شنبه هفته گذشته در مراسمی در کاخ سفید حضور یافته بودند و در آنجا ترامپ «امی برت» را نامزد دیوان عالی آمریکا معرفی کرد.