به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۷۶۷
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸

خبردنا: حسین کمالی، در برنامه ویژه حزب ندای ایرانیان با اشاره به شعارها و ادعاهای نمایندگان در زمان انتخابات مبنی بر انقلابی و ساده زیستی اظهار داشت: دریافت خدمات خاص جزو سنت های مجلس‌های قبلی هم بوده است ولی چون نمایندگان فعلی ادعا کرده بودند دنبال دریافت و استفاده از هیچ امتیازی نیستند، رسانه‌ها و مردم از موضوعاتی مانند دناپلاس و دریافت واکسن تعجب می‌کنند.

وزیر پیشین کار و امور اجتماعی با بیان اینکه در مجالس قبلی هم به نمایندگان خودرو، پول دفتر و اجاره خانه می‌دادند و کمک‌های دیگری هم به آنها می کردند، یادآور شد: طبیعتاً نمایندگان مجلس هزینه‌های بیشتری نسبت به مردم عادی دارند. آنها شهر خود را ترک می‌کنند و به تهران می‌آیند لازم است که به آنها خدمت بدهند. پیشتر در تهران به آنها خانه‌های سازمانی یا پول می‌دادند که جایی را اجاره کنند یا خانه بخرند. مجلس قبلا یک بخش موتوری داشت که اگر نمایندگان می‌خواستند به نقاط مختلف کشور سفر کنند خودرویی در اختیار آنها خودرو قرار می گرفت.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان نباید در دریافت واکسن آنفلوانزا در اولویت قرار می‌گرفتند، اظهار کرد: نمایندگان باید مانند همه مردم از این امکانات استفاده کنند و خود را تافته جدا بافته ندانند به همین دلیل است که مورد نکوهش و نظر منفی مردم قرار گرفته‌اند.

وی گفت: نمایندگان دوره‌های قبل ادعای ساده زیستی و انقلابی بودن را نداشتند به همین دلیل حساسیتی نسبت به آنها وجود نداشت.

چند حزب اصلاح‌طلب در اسفند ۹۸ با کاندیدای رده چندم لیست دادند

کمالی در باره احتمال تکرار استراتژی اسفند ۹۸ اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: هر چند من در جلسات شورای عالی سیاست‌گذاری شرکت نداشتم و آنجا تصمیم گرفتند احزابی که نامزد کافی دارند لیست بدهند و بخشی از اعضای شورای عالی سیاستگذاری که گزینه‌ای نداشتند لیست ندادند. این درحالی بود که چند حزبی هم که لیست دادند با گزینه‌های رده چندم خود وارد صحنه شدند.

وی با بیان اینکه گروهی از اصلاح‌طلبان معتقدند باید از هر فضایی هر چند حداقلی استفاده کرد، اظهار کرد: این افراد می گویند نباید صحنه سیاسی را ترک کرد که نمونه‌ای از آنها به لیست "یاران هاشمی" رای دادند. کسی آنها رای نیاورد ولی کسی اینها را محکوم به شکست نمی کند. آنچه می تواند باعث شکست یک جریان شود شکست فکری و ایدئولوژیک است، اما این اتفاق در جریان اصلاحات نیفتاده است.

این فعال اصلاح‌طلب عنوان کرد: دو نفر مسابقه می‌دهند، یکی با اتومبیل آخرین مدل در یک اتوبان است و به رقیبش می‌گویند کفش‌هایت را از پا خارج کن و در زمینی سنگلاخی شروع به دویدن کن. اصلاح‌طلبان در اسفند ۹۸ به مثابه آن شخص پیاده بودند. شخصی که با پای برهنه در زمین سنگلاخی با یک اتومبیل آخرین مدل مسابقه می‌دهد بازنده نیست و رقیبش هم برنده محسوب نمی‌شود چون رقابت عادلانه نبوده و دو طرف از شرایطی برابر برخوردار نبوده اند.

صدا و سیما اصلاح‌طلبان را بمباران و رقیبش را حمایت می‌کند

کمالی گفت: صدا و سیما جریان فکری اصلاح‌طلب را نمی‌پسندد و آنها را بمباران خبری می‌کند چون صدا و سیمای ما مطابق فکر یک گروه و دسته خاصی عمل می کند نقشی که صدا و سیما ایفا می‌کند بمباران یک گروه و حمایت رقیب او است.

وی افزود: یک سوم نمایندگان مجلس دهم اصلاح‌طلب معمولی بودند و دو سوم آن مجلس اصولگرا. آن دو سوم هیچگاه توسط صدا و سیما مخاطب قرار نگرفتند که اگر گفتند مجلس ناکارآمد است منظور یک سوم اصلاح‌طلب بوده است.

اصلاح طلب با ضد انقلاب متفاوت است

کمالی در پاسخ به سوالی درباره رویکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری گفت: امیدوارم اتفاق اسفند ۹۸ تکرار نشود. مشارکت بیشتر مردم امنیت بیشتر نظام را به دنبال دارد. اصلاح‌طلبان با ضد انقلاب فرق می‌کنند و آنها می‌خواهند نظام باقی بماند، از تمامیت ارضی کشور و منافع ملی دفاع می کنند و می خواهند همبستگی ملی وجود داشته باشد وتنها کاری که می‌خواهند انجام دهند این است که ایرادات و اشکالاتی که وجود دارد را اصلاح کنند.

وی اضافه کرد: اصلاح‌طلبان بخشی از نظام هستند، خود این نظام را به وجود آورده و از شکل دهندگان جمهوری اسلامی هستند، ما کسانی بودیم که در جهت ایجاد و استحکام این نظام تلاش و کوشش کردیم. امروز هم خود را در خدمت نظام جمهوری اسلامی می دانیم و برای اصلاح و حفظ آن تلاش می‌کنیم.

کمالی گفت: ما می‌خواهیم نظام باقی بماند. بعضی از دوستان فکر می‌کنند با یک‌دست کردن، حذف رقیب و کاهش مشارکت پیروزی حاصل کرده‌اند در حالی که این رویکرد امنیت حکومت را سست و دوام آن را با چالش مواجه می‌کند.

ادامه کار "شعسا" به نظر شورای هماهنگی بستگی دارد

دبیرکل حزب اسلامی کار خاطرنشان کرد: اینکه شورای عالی سیاستگذاری باقی می ماند یا نمی ماند به نظر شورای هماهنگی بستگی دارد و باید شورای هماهنگی تصمیم بگیرد. در عین حال حرکت ما نباید معطوف به قدرت باشد و حتماً در پست‌های مدیریتی قرار گیریم بلکه ما باید سعی کنیم اندیشه‌های اصلاح‌طلبانه را در جامعه به طوری که مورد پذیرش مردم واقع شود را با قدرت، جدیت، و برنامه و مانیفست پیش ببریم، چه اجازه ورود بدهند یا ندهند.

وی ادامه داد: اصلاح طلبان ابتدا باید مانیفست خود را ارائه دهیم به جامعه بگوییم که حرف حساب ما چیست اندیشه، فکر و راه سیاسی اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی چیست و ما چه تفاوتی با جریان محافظه کار داریم که مردم متوجه شوند و انتخاب کنند وقتی ما هنوز مانفیست خود ارائه نداده و در حقیقت کاری نکرده ایم و این وضعیت مردم را به جایی نمی رساند.

کاریزما نه، مدیریت جمعی

کمالی در پاسخ به این پرسش که برخی معتقدند رهبری اصلاح طلبان موسوی خوئینی ها باشد و عده‌ای سید محمد خاتمی را مناسب می‌دانند، تکلیف رهبری اصلاح‌طلبان چیست، گفت: سید محمد خاتمی هیچگاه مدعی رهبری جریان اصلاحات نبوده است همیشه گفته من هم مثل بقیه شما هستم ولی به عنوان چهره‌ای سیاسی و پرنفوذ و مرجعی سیاسی در مجموعه اصلاحات شناخته می شود. دیگران هم کنار او و اثرگذار هستند و هرکدام مجموعه‌ای منتسب به خود دارد و همه آنها می توانند نقش ایفا کنند.

وی با بیان اینکه من به مدیریت جمعی معتقدم، افزود: فکر، تدبیر، تصور و کار جمعی می تواند ما را به موفقیت برساند اینکه ما دنبال کاریزما باشیم و قطب و قبله درست کنیم با روحیات اصلاح‌طلبانه سازگار نیست.

کمالی در پاسخ به این سوال که قصد نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را دارد، اظهار کرد: بدنه کارگری کشور با ما ارتباط خوبی دارند، بارها در دوره‌های گذشته از من خواستند در عرصه انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنم ولی با توجه به شرایطی که امروز در زمین بازی انتخابات وجود دارد و شیوه هایی که برای برگزاری آن در نظر گرفته می شود به نظر نمی رسد که شرایطی برای حضور اینجانب وجود داشته باشد. کما اینکه امروز محسن هاشمی گفت که هیچ آدم عاقلی در این شرایط ریسک کند و وارد عرصه انتخابات نمی‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: