به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۷۷۰
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵

خبردنا: «محمد مهاجری»، فعال رسانه‌ای اصولگرا، در پاسخ به این پرسش که برخی دولتی که با حمایت اصلاح‌طلبان بر روی کار آمده را مقصر اصلی وضع به وجود آمده می‌دانند، با این وجود اگر دولت اصول‌گرا روی کار بود، وضعیت چگونه بود گفت: اصولگرایان از ابتدای پیروزی انقلاب در سمت‌های مختلفی قرار داشته‌اند از دولت شهید رجایی و شهید باهنر، و بعد هم در دولت میرحسین موسوی و سپس در دولت هاشمی و البته تعداد کمی در دولت روحانی، نقش‌هایی داشته‌اند اما در دولت‌های نهم و دهم که احمدی‌نژاد رئیس جمهور بود، دولت دربست در اختیار اصولگرایان بود.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: دولت احمدی‌نژاد پردرآمدترین دولت تاریخ ایران در چند هزار سال گذشته بود اما ناکارآمدترین و پرمشکل‌ترین هم بود، همچنان که نه تنها اقتصاد به سامانی نداشت، بلکه در سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی و دیپلماسی این نابه سامانی دیده می‌شد. به عبارت دیگر همه اصولگراها دست به یکی کردند تا دولتی موفق بسازند اما نتیجه این شد که الان قریب به اتفاق اصولگرایان از آن برائت، می‌جویند.

مهاجری ادامه داد: اگر به جای دولت روحانی، دولتی اصولگرا داشتیم در بهترین حالت چیزی شبیه دولت احمدی‌نژاد می‌شد البته بی‌پول‌تر و به همین دلیل ناکارآمدتر.

این فعال رسانه‌ای اصولگرا در پاسخ به اینکه اگر دولت بعدی اصولگرا باشد، شرایط به چه صورت خواهد بود؟ اظهار کرد: اگر دولت بعدی صرفا بخواهد با اتکا به سرمایه‌های فعلی اصولگرایی که تقریبا همه آنها را می‌شناسم، شکل بگیرد آش همان آش و کاسه همان کاسه خواهد بود و دوره احمدی‌نژاد، تکرار خواهد شد.

مهاجری در واکنش به اینکه شما از دولت شهید رجایی و شهید بهشتی یاد می‌کنید و همزمان به حضور اصول‌گرایان در این دولت‌ها اشاره می‌کنید، آیا دولت شهید باهنر و شهید رجایی را به نام اصولگرایان می‌زنید؟ چرا که اینها نخستین دولت‌های بعد از انقلاب بودند و به تناسب مردمی و فراجناحی بودند، تصریح کرد: منظورم حضور چهره‌های کاملا اصولگرا مانند آقایان عسکراولادی، مرتضی نبوی، مهدوی‌کنی و غفوری‌فرد در این دولت‌ها بود.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به اینکه با توجه به شرایط پیش آمده بهتر نیست در خصوص مسائل اقتصادی اصولگرایانی که از همان ابتدا بنا را روی عدم همکاری با دولت گذاشتند و الان هم به مجلس آمدند، با دولت همکاری کنند و به عبارتی به نفع مردم دست از لج و لجبازی بردارند؟ خاطرنشان کرد: چنین امکانی وجود ندارد. زیرا احزاب ما خواسته‌های خود، و نه خواسته مردم، را عین منافع ملت می‌دانند و چون دچار چنین تفکری هستند، فکر می‌کنند کار خوب کاری است که انجام می‌دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر: