به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۷۸۹
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
خطر آلودگی آب رودخانه و چاه‌های کشاورزی باشت به دلیل جانمایی نامناسب محل دفن زباله‌های شهرستان باشت در بالادست رودخانه را تهدید می‌کند.

به گزارش خبردنا، دفن بهداشتی زباله‌ها و بی خطر سازی زباله های عفونی مراکز درمانی مهمترین اولویت کار مدیریت پسماند بوده که به دلیل جانمایی نامناسب برای دفن بهداشتی زباله‌ها رد برخی مناطق از جمله یاسوج و باشت مشکلاتی را فراهم آورده‌اند.

بدون شک نبود دفن بهداشتی زباله‌ها به نحو مناسب و مطمئن سبب تراوش شیرابه‌های تولید شده می‌شود که امکان آلودگی آب‌های زیرزمینی و وارد کردن خسارت جبران ناپذیر به محیط زیست را دارد.

عضو شورای شهرستان باشت می‌گوید: محل و جایگاه دفن زباله شهرستان در بدترین موقعیت یعنی بالادست حوضه آبریز رودخانه باشت واقع شده که متاسفانه شیرابه‌های ناشی از زباله‌ها وارد سفره زیرزمینی آب شده و رودخانه ها و چاه‌های کشاورزی را آلوده می‌کند.

سید محسن حسینی افزود: احشام و دام روستاهای همجوار و حیوانات وحشی از این زباله‌ها استفاده می‌کنند و سبب انتقال انواع بیماری‌ها می‌شود، وجود بوی مشمئزکننده و انواع حشرات از قبیل مگس زندگی را برای ساکنین اطراف و کشاورزان غیر قابل تحمل کرده است.

وی عنوان کرد: به دلیل اینکه در منطقه اغلب برای باد غالب از غرب به شرق می‌باشد و در زمستان‌ها به علت سرمای هوا جریان صعودی و جابه جایی هوا صورت نمی‌گیرد و در حقیقت وارونگی دما صورت می‌گیرد ،دود ناشی از سوزاندن این زباله‌ها آسیب‌های جبران ناپذیری را متوجه مردم منطقه و حتی شهر باشت می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: