به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۹۳۳
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
اهالی ۱۰ روستای شهرستان دنا سال‌ها چشم انتظار تدبیر مسئولان برای آسافلت جاده ارتباطی خود هستند و تاکنون این انتظار پایان نیافته است.

به گزارش خبردنا، آسفالت جاده «بن‌زرد- بادنگان» از توابع شهرستان دنا از مطالبات به حق اهالی 10 روستای این شهرستان بوده زیرا با آسفالت این محور، این روستاها نیز از نعمت جاده ارتباطی مناسب برخوردار می‌شوند.

روستای بن زرد سفلی یکی از روستاهای پرجمعیت بخش پاتاوه در شهرستان دنا بوده که در 35 کیلومتری سی سخت مرکز شهرستان دنا و 50 کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

روستاهای مختلفی از جمله بادنگان علیا، آبزار، ده شیرین، چناربرم ، بن زرد علیاء، دشت رز، خونگاه و آب سپاه با بهسازی و آسفالت این مسیر از جاده مناسب برخوردار می‌شوند که می‌طلبد بعد از سال‌ها انتظار مسئولان در این زمینه تدبیری کنند.

هم اکنون جاده محل تردد این روستاها خاکی بوده و در سال‌ها اخیر با وجود انتخاب پیمانکار برای احداث این جاده ولی راه به جایی نبرده و تنها در حد احداث نیمه کاره چندین ابنیه فنی مانده و تنها دستاورد این پروژه گلایه و نگرانی مردم است.

داودی از روستای بن زرد می‌گوید: هم اکنون جاده بن‌زرد- بادنگان با بهره مندی 10 روستای مسیر، ناهمواره بوده و گرد و خاک در فصل‌های گرم سال سبب آزار و اذیت مردم شده است و در فصل بارش نیز مشکلات خاص خود را برای تردد دارد.

وی با اشاره به اینکه اهالی این روستاها مجبور به استفاده از مسافت طولانی‌تر و خطرآفرین جاده یاسوج-اصفهان هستند، افزود: تاکنون خانواده‌های زیادی در این جاده اصلی داغدار شده‌اند.

محمد نصیری‌راد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد به تسنیم گفت: برای تکمیل این مسیر نیاز به 10 میلیارد تومان اعتبار داریم که متاسفانه نه کد اعتباری دارد و نه اعتباری امسال برای آن درنظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه پیمانکاران درآن مطالبات زیادی هم دارند ولی با این وجود پیگیر تامین اعتبار ازمنابع مختلف هستیم چنانچه بتوانیم اعتباری برای آن تامین کنیم بدون شک اقدام خواهیم کرد درهرصورت ما پیگیریم.

نام:
ایمیل:
* نظر: