به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۹۳۷
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۵
جاودان سیرت بیماریابی و انجام تست بیشتر به روی افراد و شناخت مبتلایان و قرنطینه و جلوگیری از حضور آن‌ها در جامعه را بهترین راه برای قطع کردن زنجیره کرونا می‌داند.
خبردنا: عادی انگاری ویروس کرونا از طرف مردم باعث روند افزایشی مبتلایان و به خطر افتادن سلامت عمومی در جامعه است.

به گزارش "خبردنا"، شیوع ویروس کرونا در جهان باعث شد تا مردم برای زندگی کردن و در امان ماندن از خطری جدی که جان‌شان را تهدید می‌کند، در اندیشه‌ی چاره‌ای جدید باشند.

از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا و پیچیدگی این ویروس خطرناک کارشناسان معتقد بودند بهترین راه در امان ماندن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت بهداشت است.

با ورود ویروس کرونا از اواخر بهمن ماه سال گذشته به کشور ایران، زنگ خطر برای مناطق محروم کشور به صدا درآمد، چرا که با توجه به ضعف امکانات و محدودیت‌ها احتمال وقوع بحرانی جدی و غیر قابل کنترل وجود داشت.

استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از قاعده ضعف امکانات در حوزه بهداشت و درمان مستثنی نبوده و با گزارش شدن اولین مورد مثبت کرونا در شهرستان کهگیلویه، مسولان امر با تمام توان پای کار آمدند و تمام تلاش خود را برای قطع کردن زنجیره کرونا بکار بستند.

هر چه از روز‌های شیوع ویروس کرونا می‌گذشت، تعداد مبتلایان بیشتر و تعداد کادر درمان مبارز با ویروس کرونا نیز بیشتر می‌شد، اما آنچه تا الان تمامی نداشته است، شمار مبتلایان به ویروس کرونا است.

محمد مهدی بانشی رئیس مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تعداد فوتی‌ها در استان به ما نوید وضعیت مطلوبی می‌داد و امیدوار بودیم با مدیریت صحیح بر کرونا غلبه کنیم، اما متاسفانه از تیرماه به بعد آمار مبتلایان و فوتی‌ها کرونا در استان رو به افزایش رفت.

رئیس مرکز بهداشت استان علت عمده افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها در استان را بی‌توجهی مردم به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور در مراسم‌های عروسی و عزا می‌داند.

با توجه به آمار و اطلاعات ارائه شده از طرف ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان دوبرابر میانگین کشوری است، و این موضوع مهر تاییدی بر این ادعاست که کرونا بین مردم امری عادی تلقی می‌شود.

سعید جاودان سیرت رییس بیمارستان معین کرونایی مرکز استان، نیز علت عمده افزایش مبتلایان به کرونا را عادی انگاری و حضور افراد در دورهمی‌ها و اجتماعات شلوغ می‌داند و معتقد است که شیوع ویروس کرونا هم اکنون خانوادگی شده‌است و افراد بستری در بیمارستان‌های کرونایی بصورت خانوادگی هستند.

جاودان سیرت بیماریابی و انجام تست بیشتر به روی افراد و شناخت مبتلایان و قرنطینه و جلوگیری از حضور آن‌ها در جامعه را بهترین راه برای قطع کردن زنجیره کرونا می‌داند.

پرویز یزدانپناه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز دلیل تعداد فوتی‌ها نسبت به مبتلایان کرونا در استان را انجام تست، و همت کادر پزشکی عنوان کرد و از مردم درخواست نمود برای سلامتی جامعه و داشتم زندگی آرام و سالم در مبارزه با کرونا مشارکت همگانی داشته‌باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر: