به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۱۹۷
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
نبود مدیریت صحیح، سیاسی کاری و گیر و بروکراسی اداری پیچیده باعث عدم حضور سرمایه‌گذار در بخش گردشگری شده‌است.

خبردنا: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های شناخته شده در زمینه پتانسیل‌های گردشگری در کشور به شمار می‌رود و بنا به گفته برخی کارشناسان به عنوان مقصد جدید گردشگران مشخص شده است.

این استان به دلیل واقع شدن در رشته‌کوه‌های زاگرس و برخورداری از منابع طبیعی خدادادی، به سرزمین چهار فصل معروف بوده و چنین شهرتی به آن دلیل است که با بارش برف و به خواب زمستانی رفتن طبیعت در شهرستان‌های دنا، بویراحمد و مارگون، طبیعت در مناطق گرمسیری نظیر باشت، گچساران و کهگیلویه و... رو به سر سبزی و طراوت می‌گذارد.

از دیرباز تاکنون کارشناسان بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های گردشگری استان برای برون رفت از عدم توسعه یافتگی تاکید کرده‌اند و اما آنچه تا امروز در این استان در زمینه گردشگری رخ داده، نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

برخی از صاحب نظران عدم پویایی صنعت گردشگری در استان را عدم استقبال سرمایه‌گذار عنوان می‌کنند و سرمایه‌گذاران عدم استقبال را به سیاسی کاری و بروکراسی اداری برای ایجاد فرصت اشتغالزایی در استان ربط می‌دهند.

بی‌شک در سایه تعامل بین دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی می‌توان صنعت گردشگری را در استان کهگیلویه و بویراحمد به یک صنعت درآمدزا تبدیل کرد، و در نتیجه رونق این صنعت هزاران فرصت شغلی ایجاد کرد.

به عقیده کارشناسان شهر یاسوج به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و وجود استان‌هایی نظیر خوزستان، فارس، اصفهان، چهارمحال بختیاری، یزد در مجاورت آن می‌تواند مرکز گردشگری در جنوب کشور باشد، موضوعی که سالهاست جز مهمترین برنامه‌های مسئولان استانی و حتی کشوری است، اما وجود مشکلات عدیده و بروکراسی اداری پیچیده باعث شده تا سرمایه گذاران میلی برای حضور فعال در این استان نداشته‌ باشند.

شاهد این ادعا انتظار چندین شهروندان شهر یاسوج برای اجرای پروژه تله کابین و یا بلاتکلیف ماندن سرمایه‌گذاری شرکت نفت در پارک جنگلی شهر یاسوج و ساماندهی رودخانه بشار و عدم برخورداری شهر یاسوج از زیرساخت‌های مناسب مانند سینما، سرویس بهداشتی در مرکز شهر، مجتمع‌های تجاری و رفاهی، پارکینگ ‌های طبقاتی و... است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یاسوجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
0
وقتی که کارشناس فقه مبانی اسلامی را بزارن معاون گردشگری استان...دیگه باید فاتحه گردشگری را خواند...
نام:
ایمیل:
* نظر: