به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۲۲۰
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷
یزدانپناه خبر داد؛
وی اظهارکرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۱۳۷۹۴ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
خبردنا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کروناویروس استان به ٢٧٦نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ٨ هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش"خبردنا"، دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۴۵۶ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۶۷ بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢٨ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی اظهارکرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۱۳۷۹۴ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از ۳۶۵ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود ٦٥ درصد نمونه‌ها مثبت و بیشترین موارد در شهرستان‌های کهگیلویه (٣٢درصد)، گچساران (٢٨ درصد) و بویراحمد (١٨درصد)، دنا (٧درصد)، باشت و لنده هرکدام ٦درصد و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان بودند.

دکتر یزدان پناه با اشاره به اینکه برای به نتیجه رسیدن یک واکسن مراحل متعدد و زمانبری لازم است، تصریح کرد: بهترین راه درمان تا رسیدن به یک نتیجه مطلوب پیشگیری است و مردم تا زمان توزیع یک واکسن قطعی باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مد نظر قرار دهند.

وی ادامه داد: هر وقت تجمعات و مراسمات زیاد شوند معمولا حدود یک هفته بعد شاهد افزایش مراجعات و در پی آن افزایش تعداد بستری‌ها، موارد مثبت، موارد بستری در آی. سی. یو و حدود ٢ تا ٤ هفته بعد افزایش مرگ و میر‌ها روی می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: بی شک با مشارکت آگاهانه و مسئولانه مردم استان، افزایش بیماریابی، کنترل و همکاری افراد قرنطینه ای، ردیابی افراد مبتلا و افراد مشکوک، حمایت از افراد مسن و بیماران خاص و دارای بیماری زمینه ای، حمایت از اقشار آسیب پذیر و بهبود کیفیت مراقبت‌های درمانی شاهد کنترل بیماری در استان خواهیم بود.
 
دکتر یزدان پناه بیان کرد: لازم است که رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک توسط همه افراد در سنین مختلف، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات توسط مردم رعایت شود و خودشان کسانی را که رعایت نمی‌کنند به آن‌ها تذکر دهند تا شاهد روند نزولی این بیماری در استان باشیم. حمایت‌های مادی و معنوی توسط افراد خیر، همسایه‌ها و سایر افراد خانواده از کسانیکه در قرنطینه می‌باشند باعث تحمل بیماری، عدم خروج از قرنطینه، آلوده نشدن سایر افراد جامعه، کاهش بستری‌ها و... می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: