به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۲۴۴
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
خبردنا: عباس عبدی در کانال تلگرامی خود نوشت: در سخنانی که دیروز از قول آقای علم‌الهدی منتشر شده است، آمده است که «آنانی که جریان تحول انتخاباتی آمریکا را فرصت می‌دانند، یا واقعأ نادان و ناآگاه هستند، نه یک نادان و ناآگاه معمولی، نادان و ناآگاهی که جهل‌شان یک جهل مرکب است و از این‌ها جاهل‌تر وجود ندارد و اگر این نیستند، خائن هستند، خیانت‌کار هستند و در مقام خیانت به ملت.»

امروز دیدم آقای مهاجری از فعالان اصولگرا نقدی به این سخنان نوشته است، چون خودشان را مخاطب آن سخن دانسته‌اند. ولی به نظرم مشکل جای دیگری است.

ایشان در این سطح از منطق، اظهارات زیادی دارند و اتفاقا هدف از بیان این سنخ از سخنان بازنشر بیشتر و شهره شدن گوینده آن است که می‌شود و من هم آن را در اینجا بازنشر کردم؟!

بیان این نوع سخنان تا وقتی که موجب توهین و اتهام نشده مشکلی ندارد و برای خوانندگان جذابیت‌های خاص خود را دارد که فراوان است. کسانی هم در تهران و شهر‌های دیگر هستند که سخنان مشابه می‌گویند و به سرعت بازنشر می‌شود.

ولی هنگامی که به توهین و اتهام زنی می‌رسد دیگر نمی‌توان مسأله را به درک و آگاهی گوینده ارجاع داد بلکه به وجود تبعیض در سازوکار‌های حقوقی مربوط می‌شود. اگر یک شهروند عادی چنین اظهاراتی را علیه آنان کند فوری رسیدگی و مجازات می‌شود، ولی آنان مصون هستند و این تبعیض خطرناک‌تر از اصل این بیان است.
نام:
ایمیل:
* نظر: