به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۲۹۹
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد؛
طرح تشدید محدودیت‌های ترددی و شغلی کرونایی با توجه به وضعیت مناطق قرمز و نارنجی همزمان با سراسر کشور، از اول آذر آغازشده است و دو هفته ادامه دارد.
خبردنا: رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تخلف ثبت شده رانندگان دارای مجوز تردد در زمان محدودیت کرونا با دوربین‌های ثبت تخلف، پس از پایان اجرای طرح، اصلاح خواهد شد.

به گزارش "خبردنا"، با شروع طرح محدودیت‌های کرونایی از اول آذر ماه سال جاری، ورود خودرو‌های پلاک غیر بومی به مناطق با وضعیت نارنجی و قرمز در سراسر کشور تا ۱۵ آذرماه ممنوع است.

علاوه بر این تردد خودرو‌ها در شهر‌ها و مناطق با وضعیت قرمز و نارنجی از ساعت ۲۱ شب تا چهار صبح نیز ممنوع است، و این در حالی است که بنا به ضرورت برخی مواقع تردد به ناچار صورت می‌گیرد.

از همان ابتدای شروع طرح اعمال محدودیت‌ها در سراسر کشور، ایراداتی نسبت به موضوع تردد خودرو‌ها مطرح بود، و مقرر شد افرادی که در ساعات ممنوعه مجبور به تردد هستند، نظیر کادر درمان و یا افرادی که در شهر‌های دیگر امورات ضروری دارند، از طرف فرمانداری‌ها با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی مجوز تردد دریافت کنند.

گرچه مجوز تردد برای افراد متقاضی با توجه به سنجش شرایط صادر می‌گردد و پلیس نیز در مواجهه حضوری با رویت مجوز تردد، فرد دارای مجوز را جریمه نمی‌کند، اما دوربین‌های ثبت تخلف در جاده‌ها به‌صورت خودکار برای خودرو‌ها تخلف ثبت و جریمه صادر می‌کنند.

فرمانده پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سازوکار تردد کارکنان ادارات خدماتی و رسانه‌ای، واحد‌های تولیدی فعال و شرکت‌ها افزود: همزمان با آغاز محدودیت‌های کرونایی تردد مقرر شده بود اسامی آن‌ها برای صدور مجوز تردد از طریق فرمانداری‌ها، اتحادیه‌ها و دستگاه‌های اجرایی گرفته شود.

وی با اشاره به پیامک ارسالی به این افراد مبنی بر ثبت تخلف تردد آن‌ها بیان کرد: پس از ۱۵ روز از پایان اجرای طرح با اعلام اسامی رانندگان دارای مجوز تردد به پلیس راهور، تخلف آن‌ها اصلاح می‌شود.

طرح تشدید محدودیت‌های ترددی و شغلی کرونایی با توجه به وضعیت مناطق قرمز و نارنجی همزمان با سراسر کشور، از اول آذر آغازشده است و دو هفته ادامه دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: