به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۳۱۰
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۸
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور؛
وی گفت: کسانی که مبتلا شوند همه هزینه‌ها پرداخت می‌شود و کارکنان نگرانی‌های اصناف را ندارند. آنان حقوق و مزایای خود را دارند.
خبردنا؛ رییس سازمان اداری و استخدامی کشور از تعطیلی ادارات در هفته آتی خبر دارد.

به گزارش "خبردنا"، جمشید انصاری با حضور در بخش گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما اظهار کرد: هفته آینده ادارت تعطیل هستند مگر آنکه حضور آن کسانی که به تشخیص مقامات حضور آنان ضروری باشد و این در جلسه دیروز دولت رییس جمهوری ابلاغ کردند.

وی ادامه داد: از همه می‌خواهم این دستور را به صورت جدی عملی کنندو از مردم می‌خواهم کار‌های اداری خود را دو هفته به تعویق بندازند تا زنجیره شیوع قطع شود. مثلا در شهرداری بخشی خدمات شهری ارائه می‌کند و بخشی مجوز‌ها را صادر می‌کند و کسانی که سر کار حضور دارند از بخش ارائه خدمات شهری هستند. قسمت‌های اداری غیرضروری نیازی به حضور ندارند.

معاون رییس جمهوری عنوان کرد: دولت این بخشنامه را ابلاغ کرده و شامل همه کارکنان دولت رسمی و قراردادی و پیمانی می‌شود و شامل قرارداد دستگاه با شرکت می‌شود و کاهش نیرو در تمام عرصه‌ها انجام می‌شود و فرقی بین کارکنان شاغل ادارات نیست.

انصاری توضیح داد: بنا براین است تردد را در سطح شهر کم کرده و ادارات را سبک کنیم و فرقی نمی‌کند نیروی شرکتی یا قرادادی یا رسمی باشد. از روزی که این بیماری در کشور شیوع پیدا کرد برنامه‌های مختلفی را برای مراقبت از کارکنان دولت تدوین و ابلاغ کردیم و ۱۲ اسفند اولین بخشنامه ما بود و باید و نباید نحوه حضور را اعلام کردیم و کارکنان در اکثر دستگاه‌های عمومی آزمایش‌های لازم تست‌های کرونا انجام شد و کارکنان دولت از سیستم بیمه‌ای خوبی برخوردارند برای آنان جای نگرانی نیست.

وی گفت: کسانی که مبتلا شوند همه هزینه‌ها پرداخت می‌شود و کارکنان نگرانی‌های اصناف را ندارند. آنان حقوق و مزایای خود را دارند. اصرار مدیران برای حضور کارکنان استثنا است. وقتی بخشنامه‌ای صادر می‌شود باید اجرا شود و مدیران باید با حداقل نیرو کار را پیش ببرند.

همچنین حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز اظهار کرد: هر هفته لیست شهر‌های قرمز و زرد و نارجی اعلام و محدودیت‌ها اعمال می‌شود. این طرح بطور جامع و هوشمند دیده شده و هر زمان وضعیت شهر‌ها تغییر کند محدودیت‌ها تغییر می‌کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: