به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۷۵
|
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:
مهرابی افزود: بیش ا 960 فضای آموزشی روستایی داریم که در بیش از 500 عدد از آنها، تعداد دانش‌آموزان زیر نرم استاندارد است.
خبردنا : مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد جشنواره‌های شانزدهم و هفدهم خیرین مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد در تهران را جزو بهترین جشنواره‌های خیرین در کشور دانست و در این زمینه گفت: در جشنواره شانزدهم، خیرین 14 میلیارد تقبل کردند که 55 درصد آن محقق شد.

به گزارش"خبردنا" ، جهان مهرابی از تحقق بیش از 70 درصدی تعهد خیرین در جشنواره هفدهم خبر داد و افزود: در این جشنواره نیز خیرین بیش از 12 میلیارد و 600 میلیون تومان تقبل کردند.

وی رویکرد جشنواره هجدهم را «عدالت آموزشی با همت خیرین» دانست و به علت برگزار نشدن جشنواره هجدهم در تهران اشاره و تصریح کرد: هر استان می‌تواند تنها یک جشنواره در تهران برگزار کند اما کهگیلویه و بویراحمد توانست با رایزنی‌های انجام شده، دو جشنواره شانزدهم و هفدهم خود را در پایتخت برگزار نماید.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در زمینه نیازهای استان به فضای آموزشی گفت: عمده نیاز استان در شهرها و حومه شهرها به ویژه در شهر یاسوج است و در بقیه مناطق نیز مدارس فرسوده نیازمند کمک خیرین هستند.

مهرابی افزود: بیش ا 960 فضای آموزشی روستایی داریم که در بیش از 500 عدد از آنها، تعداد دانش‌آموزان زیر نرم استاندارد است.

وی از فعال بودن پروژه‌های خیری در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و تصریح کرد: خیرین در بیش از 30 درصد ساخت و ساز مدارس یا مشارکت دارند و یا خودشان می‌سازند که در حال حاضر 18 پروژه خیری در استان در دست اجرا داریم.

 مهرابی با بیان اینکه بانک‌ها مکلف‌اند حداکثر 5 درصد درآمد خود را در امور عام‌المنفعه هزینه کنند، افزود: انتظار داریم بقیه بانک‌ها نیز در کار خیر مدرسه‌سازی شرکت کنند.

در برخی از مناطق کهگیلویه و بویراحمد که تعداد دانش‌آموزان آن کم و یا احتمال کاهش تعداد دانش‌آموزان وجود دارد، از مدارس پیش ساخته استفاده می‌شود که امکان جابجایی آنها وجود دارد. این مدارس یکی دیگر از نیازهای این استان است که نیازمند توجه کمک خیرین برای تامین این فضاهای آموزشی است.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه می‌گوید: تاکنون بیش از 215 فضای آموزشی پیش ساخته در استان نصب شده است که 41 باب فضای آموزشی پیش ساخته که در سال گذشته ساخته و نصب شد، عمدتا خیری بوده است.

وی انتخاب شعار «هر مدیر یک خیر، هر بانک یک مدرسه» را در راستای جلب مشارکت مدیران استان و بانک‌ها می‌داند و می‌گوید: حال که جشنواره در استان برگزار می‌شود، به مشارکت جمعی خیرین هم‌استانی نیاز است تا آینده‌ای بهتر برای دانش‌آموزان این استان که از بهترین استعدادها هستند، رقم بخورد.
نام:
ایمیل:
* نظر: