به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۸۴۴۴
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
مدیرکل امور مالیاتی استان خبرداد:
اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد تعامل هرچه بیشتر با فعالان اقتصادی را از اولویت‌های خود قرار داده است.
خبردنا: مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 270 میلیارد ریال عوارض در هشت ماه گذشته از محل منابع مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد.

به گزارش "خبردنا" ، "محمدعلی غفاری" در نشست هم اندیشی با شهردار یاسوج گفت: تلاش می‌شود تا با همت مسئولان سازمانی و استانی سهم استان از منابع ناشی از مالیات بر ارزش افزوده افزایش یابد.

وی از پرداخت 90 میلیارد ریال به حوزه‌ سلامت در استان خبر داد و افزود:تمکین و همکاری شهروندان در پرداخت مالیات، توسعه و آبادانی استان را در پی خواهد داشت و بر همین اساس اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد تعامل هرچه بیشتر با فعالان اقتصادی را از اولویت‌های خود قرار داده است.

در بودجه سال 96 کشور سهم درآمدهای مالیاتی 71 درصد پیش بینی شده است.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت جایگزینی درآمد مبتنی بر مالیات به جای درآمد ناپایدار مبتنی بر نفت گفت: برای عملیاتی کردن این موضوع باید حمایت‌های لازم از فعالان اقتصادی صورت گیرد که در این راستا اداره کل امور مالیاتی با اعمال بخشودگی‌های مالیاتی و قانون رفع موانع تولید در پی آن است تا شرایط برای توسعه‌ اقتصادی استان فراهم شود.

شهردار یاسوج نیز در این نشست با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از خدمات و هزینه‌های شهرداری از محل منابع اختصاصی حاصل از عوارض مالیات بر ارزش افزوده استان تأمین می‌شود گفت: تلاش می‌شود تا با همکاری دوسویه با اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد، خدمات ماندگاری در مرکز استان صورت گیرد.

محمدعلی جاوید صدور مجوز برای نام‌گذاری خیابان مالیات واقع در جنب اداره کل امور مالیاتی منتهی به بلوار ارتش افزود: شهرداری یاسوج آمادگی دارد تا در جهت فرهنگ سازی مالیاتی با همکاری اداره کل امور مالیاتی، برای ساخت پارک مالیات در مرکز استان اقدام کند.

کهگیلویه و بویراحمد دارای 17 شهر و بیش از 400 دهیاری است.

مالیات بر ارزش افزوده «مالیات غیر مستقیمی» است که مصرف‌کننده (خریدار) آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می‌پردازد و دریافت کننده (فروشنده) موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند.

مالیات بر ارزش افزوده 30 درصد است که طبق قانون 1.5 درصد به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: