به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۸۶۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
امام جمعه موقت دیشموک:
عبدالپور گفت: عنصر عقيدتي يكي از عناصر نياز انسان است و منتظر بايد ايمان راسخ به حتمي بودن ظهور داشته باشد.
خبردنا: امام جمعه موقت دیشموک گفت : دشمنان اسلام کمر بر ترور افراد قرآنی گرفته اند .

به گزارش"خبردنا" حجت‌الاسلام شعيب عبدالپور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر با بيان اينكه از مصاديق تقوا اين است كه اگر انسان ببيند مولاي خودش تنها است و نداي كمك مي‌طلبد اظهار كرد: بايد به كمك او برود و كمك كننده بايد آمادگي روحي و رواني داشته باشد.

وي در ادامه با اشاره به نهم ربيع‌الاول آغاز امامت امام زمان (عج) با بيان اينكه انتظار فرج برترين اعمال امت امام زمان(عج) است عنوان كرد: شخص منتظر كسي است كه خود را مدعي فرج بداند وآن شخص انتظار به سه عنصر نياز دارد.

عبدالپور گفت: عنصر عقيدتي يكي از عناصر نياز انسان است و منتظر بايد ايمان راسخ به حتمي بودن ظهور داشته باشد.

وي اذعان كرد: مومنان بايد همانند جواني نصراني باشند كه بعد از شنيدن شهادت حضرت امام حسين(ع) در صحراي كربلا كه امام مظلوم و بي‌گناهي را بدون هيچ تقصيري شهيد كردند و سر اين امام را به خاطر اجراي امر‌به‌معروف و نهي‌ازمنكر و براي اهتمام دستورات الهي ازتنش جدا كردند و جوان نصراني بعد از شنيدن اينكه امام پسر رسول خدا است درونش ايمان پيدا شد و لذا بلند شد و فرسخها را به سمت كربلا به حركت افتاد و دين خود را ادا كرد.

امام جمعه موقت ديشموك گفت: ما بايد همانند جوان نصراني شيفته اهل بيت و حضرت باشيم و دستورات دين را به خوبي اجرا كنيم و در امر ازدواج در همه روزها جشن عروسي نگيريم و متظر واقعي كسي است كه راه امام و انديشه پيامبران و اهل بيت را ادامه دهد.

وي تصريح كرد: دومين خصوصيات شخص منتظر بايد عنصر نصراني داشته باشد يعني نفس وي پاك باشد و از نفس قوي برخوردار باشد و ما بايد بدانيم ياران امام زمان(عج) مردان فولاد دلي هستند كه اگر بر صخره‌ها هجوم آورند صخره‌ها متلاشي خواهند شد.

خطيب نماز جمعه ديشموك تشريح كرد: منتظران ظهور پهلواناني هستند كه پهلوان نفس خود باشند امير نفس خود بوده و هنگام اذان صبح آن پتوي 2 كيلوگرمي را از سر خود بردارند و به نماز خواندن باايستند پس منتظر واقعي امام زمان(عج) كسي است كه هر صبح و عصر نبود امام زمان(عج) را حس كند.

وي خاطرنشان كرد: عنصر عملي و سلوكي عنصر سوم انسان منتظر است كه بايد عملي از منتظران ظهور باشد.

عبدالپور اشاره‌اي به ايام پيش‌روي در هفته داشت و گفت: 22 آذرماه ميلاد حضرت رسول اكرم(ص) حضرت محمد مصطفي است و ضمن تبريك اين روز از همه دوست‌داران اهل بيت عصمت و طهارت در برگزاري مراسم باشكوه اين جشن دعوت به عمل آورد.

امام جمعه موقت ديشموك به هفته قرآن و عترت در هفته پيش‌روي اشاره كرد و گفت: قرآن در نزد ما مظلوم واقع شده و دشمنان اسلام دارند آن كساني را كه علمدار فرهنگ قرآن هستند ترور شخصيتي مي‌كنند و اكثر اذهان عمومي مردم مشوق به نقشه‌هاي دشمن در ترور افراد شخصيتي شده است كه وظيفه ما مسلمانان بر اين است كه گول و فريب نقشه‌هاي دشمنان را نخوريم كه كمر همت بر ترور افراد قرآني كرده‌اند و هدف دشمن از اين كار ترور شخص مورد نظر نيست بلكه ضعيف كردن جايگاه ولي فقيه و اسلام را در دستور كار خود دارند.

وي تاكيد كرد: دانش‌آموزان و اداره آموزش و پرورش و مربيان پرورشي وظيفه سنگيني در اين هفته خواهند داشت و بر اهتمام كامل اين هفته از هيچ تلاش و كوششي دريغ نكنند و مسئله مقاله‌هاي قرآني، قصه‌هاي قرآني را بر صفوف صبحگاهي در دستور كار خود قرار دهند.

عبدالپور در پايان گفت: براي برطرف كردن مشكلات درون بخشي بايد از روحيه محافظه‌كاري پرهيز كرد و اين مسئله مهمترين مشكل ما است و بدون ترديد و بي‌رودرواسي عرض مي‌كنم كه گاهي اوقات انسان يك مشكل را چندين بار تكرار و عنوان مي‌كند اما هيچ توجهي به رفع آن مشكل نخواهد شد.

وي متذكر شد: برخي اعتبارات پروژه‌هاي بزرگ و سنگين از اين بخش خارج مي‌شوند و به خاطر يك سري مسائل و آن همه محافظه‌كاري مسؤولان خواهد بود و رفع مشكلات با داد زدن يك نفر رفع نخواهد شد و اگر روحيه محافظه‌كاري از بين مسؤولان برداشته شود اين امر تحقق مي‌يابد چون رمز پيشرفت و پيشبرد برنامه‌ها و برطرف كردن مشكلات وحدت فكري است در غير اينصورت هيچ مشكلي برطرف نمي‌شود
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کمال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
0
0
خودتان و مدرسان قران کمر به این امر بسته اند نه دشمنان- پدر امرزیده دشمن کجا بود؟
نام:
ایمیل:
* نظر: